آرایش انتخاباتی جبهه انقلاب؛ از نشست کشوری تحول‌خواهان تا برگزاری مجمع عمومی پایداری

پنجشنبه(25 آبان ماه) روز پر کاری برای نیروهای سیاسی جبهه انقلاب بود، صبح امروز  نشست دبیران استانی احزاب جبهه تحول خواهان با حضور دویست نفر از اعضای جبهه تحول خواهان در سالن همایش های مسجد جامع بقیه الله تهران برگزار شد.

این نشست در بخش صبح و بعدظهر میزبان دبیران استانی سه حزب جانبازان، ایثارگران و رهپویان بود و در بخش اول مباحث درون تشکیلاتی این سه حزب مطرح شد و اعضای شورای مرکزی جبهه تحول خواهان انتخاب شدند.

شریعتی: جبهه تحول خواهان ذیل شورای ائتلاف فعالیت خواهد کرد

در ادامه و در بخش دوم این نشست مالک شریعتی دبیرکل جمعیت رهپویان و نماینده جبهه تحول خواهان توضیحاتی در رابطه روند شکل گیری جبهه تحول خواهان و برنامه های آینده جبهه سیاسی تا انتخابات را شرح داد.

وی در ادامه گفت: جبهه تحول خواهان در قالب شورای ائتلاف فعالیت کرده و در انتخابات ذیل شورای ائتلاف فعالیت خواهد کرد و از این جهت تلاش خودمان را در این مجموعه طبق روال های سال گذشته به دنبال وحدت خواهیم بود .

تلاش ما سابقه ما و تاکید بر انسجام وحدت با حفظ سلایق بوده است و انشاءالله همایش های انتخاباتی خواهیم داشت. ضمن آنکه تلاش ما برای مشارکت و رقابت سالم است و سعی  می کنیم با شاخص های مورد تاکید رهبر انقلاب، افراد را معرفی کنیم. 

شریعتی در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما باید نمایندگان را طبق شاخص ها بسنجیم و ببینیم در زمینه ای خوب عمل کردند در چه زمینه ای ضعف داشتند  در عین حال  باید برای داشتن مجلس بهتر در آینده افرادی مطابق با شاخص ها را  پیدا کنیم.

حداد عادل: بانوان و جوانان را باید در فعالیت‌های سیاسی جدی گرفت

در ادامه این نشست غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ماهیت فعالیت‌های سیاسی خاطرنشان کرد:  یک نوع فعالیت سیاسی فعالیت انتخاباتی است و مهم این است که ما تلاش کنیم بهترین نیروها را معرفی کنیم و این علاقه‌ای که به تشکل خودمان داریم، باعث تفرقه نشود.

وی در ادامه گفت: باید از خودمان و تشکل‌های‌مان بپرسیم که آیا ما به عنوان یک تشکل موفق بوده‌ایم با آن‌هایی که هم‌نظر بوده‌اند، مخاطبان خودمان را جذب کنیم که اگر موفق بوده باشیم، مشارکت طبیعتاً بالاتر می‌رود.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک اشکال دیگر به کار همه فعالین سیاسی این است که به بانوان میدان نداده‌ایم که در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند؛ بعضی‌ها خانم‌ها را عموماً به عنوان سیاهی لشکر می‌خواهند، بانوان را باید جدی گرفت، ما در شورای ائتلاف چندین سال است که خط استفاده و حضور جدی بانوان و جوانان را دنبال می‌کنیم.

حداد عادل در ادامه گفت: یک واقعیت دیگر این است که ما باید جوان‌گرایی بکنیم، باید بدانیم توازن جمعیتی در بین فعالان سیاسی وجود ندارد، نسبت جوان‌ها به سالخورده‌ها خیلی کم‌تر است.

زاکانی: همه نیروهای انقلابی باید وحدت بر محور اصول را دنبال کنیم

بخش پایانی این نشست همراه بود با سخنرانی علیرضا زاکانی، شهردار تهران که خود روزی از اعضای اصلی جبهه تحول خواهان بوده و به نوعی از ادوار سیاسی این جبهه مطرح می‌شود.

زاکانی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری مجمع تحول‌خواهان، گفت: در ابتدا شورای هماهنگی نیروهای انقلاب ایجاد شد، اما بعد کم‌کم به سمتی رفتیم که وحدتی بر محور اصول و ارزش‌ها صورت دهیم، نه بر محور افراد، این محور باید بر مدار ولیّ، شکل بگیرد نه بر محور سایر افراد، لذا اسم تحول‌خواه انتخاب شد، ظرفیت تحول‌خواه‌‌ها سرنوشت‌ساز است، اما خودشان به دنبال سهم‌خواهی نیستند.

شهردار تهران در ادامه خطاب به حاضران در این نشست گفت: ما باید با همه وجود در صحنه حاضر شویم، اگر منفعل باشید کسانی هستند که جای شما را پر کنند؛ لذا در میدان باشید و وحدت بر محور اصول را دنبال کنیم، ما فدایی اصول و آرمان‌ها هستیم و ملاک‌مان امام و ولیّ جامعه ماست.

زاکانی در پایان گفت: باید در جمع مردم حاضر شویم و واقعیت‌ها را به آن‌ها نشان دهیم، گره‌گشایی اقتصادی در کشور دیده می‌شود، اما سرعت باید بیشتر شود، در پایان امیدواریم که شرایط در جریان انقلاب به‌گونه‌ای رقم بخورد که به لطف الهی یک انتخابات پرشور داشته باشیم.

مجمع عمومی جبهه پایداری

 مجتمع فرهنگی آدینه تهران هم امروز میزبان گروه دیگری از نیروهای جبهه انقلاب بود، در ساعات آغازین امروز مجمع عمومی جبهه پایداری با حضور جمعی از مسئولین، نمایندگان مجلس و حدود ۱۰۰۰ نفر از اعضای جبهه پایداری در سطح استان‌ها و شهرستان‌های کشور در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نصرالله پژمانفر، صادق محصولی و علی خضریان از جمله شرکت‌کنندگان و سخنرانان این نشست بودند.

همایش مبنا

گفتنی است جمع دیگری از نیروهای انقلاب نیز در سه هفته پیش اولین گردهمایی 4 هزار نفری مبنا با حضور جوانان و فعالان انقلابی سراسر کشور و چهره‌های شاخص جریان انقلاب، نمایندگان مجلس، دبیران احزاب و فعالان سیاسی کشور در حرم امام خمینی (ره) را برگزار کردند و چهره هایی چون محمد باقر قالیباف، محسن رضایی و غلامعلی حداد عادل از مهم ترین سخنرانان این نشست بودند.