به گزارش افکارنیوز به نقل از خانه ملت، محمد علی پورمختار با بیان اینکه موضوع گم شدن سند باغ قلهک در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس بررسی میشود، گفت: وزارت امورخارجه نباید از پیگیری موضوع به این مهمی شانه خالی کند.

وزارت خارجه شانه خالی نکند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این اسناد معمولا به‌نام دولت صادر می‌شود، افزود: درسندهای دولتی نیز نام بهره‌بردار که ممکن است وزارت خارجه یا سازمان دیگری باشد، نوشته می‌شود؛ بنابراین سند گم شده را باید از سازمان ثبت اسناد خواست.

نهادهای مسئول پاسکاری نکنند

وی، با بیان اینکه مراجع مسئول می‌توانند به راحتی با مراجعه به سازمان ثبت مدارک مالکیت ایران، سند باغ قلهک را بگیرند، تاکید کرد: این وظیفه نباید با پاس‌کاری بین نهادهای مسئول موجب تضعیف حقوق ملت شود.

پورمختار درباره اینکه مسئول کتابخانه مجلس از پیدانشدن سند مالکیت ایران بر باغ قلهک خبر داده، تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید پیگیر این مسئله باشد و حساسیت نشان دهد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، گفت: به علت بین‌المللی بودن موضوع باغ قلهک این موضوع ارتباط مستقیم به وزارت امور خارجه دارد و پیگری آن بر عهده دستگاه دیپلماسی است.

رئیس کمیسیون اصل نودم مجلس نهم، تصریح کرد: پیدا شدن سند باغ قلهک موضوعی است که به منافع ملی ایران مربوط می‌شود و نباید ساده ازکنارش گذشت.

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به انتشار خبر گم شدن سند باغ قلهک گفت: این امور به مراجع ذیربط خودش مربوط است.