طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟

طرح ساماندهی کارکنان دولت از طرح های مهم مجلس یازدهم است که  توسط نمایندگان خانه ملت تدوین و تصویب شد.

به گزارش افکارنیوز، بر اساس این طرح کارکنان شرکتی و پیمانی نهادها و دستگاههای مختلف به ویژه دولت ساماندهی و تبدیل وضعیت خواهند شد.

در واقع این طرح در جهت بهبود وضعیت اشتغال کارکنان شرکتی و پیمانی نهادها به تصویب رسید تا کارمندان با تبدیل به شکل رسمی فعالیت کنند.

از سوی دیگر در صورت نهایی شدن طرح ساماندهی کارکنان دولت، شرکت های پیمانکاری حذف و دولت به شکل متحد حقوق آنها را پرداخت خواهد کرد.

نکته مهم در تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت این است که بر اساس این طرح شرکت‌های پیمانکاری کاملا حذف و از میان برداشته می‌شوند و کارگران شرکتی و پیمانکاری هم تبدیل وضعیت می‌شوند.

همچنین با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت ، ساماندهی و به کارگیری نیروها به روش کارمعین و جذب بر اساس گزینش خواهد بود. بدین صورت که به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در سازمان ها صرفا از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد.

طرح ساماندهی کارکنان دولت

آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس چند روز پیش درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت  اعلام کرد که با توجه به ایراداتی که شورای نگهبان و مجمع به این طرح وارد دانسته، جلسه‌ای را برای هفته آتی پیش بینی کردیم.

قرار است در این نشست حقوقدان شورای نگهبان حضور پیدا کند. بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به سراغ رفع ایرادات مجمع خواهیم رفت.

وی افزود: ایراداتی که مجمع به این طرح وارد کرده است به سیاست های کلی نظام باز می‌گردد. ایراداتی هم که شورای نگهبان  به آن وارد کرده بیشتر ابهامات ویرایشی است که قابل حل است.

این نماینده مجلس صراحتا اعلام کرد که یک ایراد مربوط به ماده ۷۵ که بحث مالی نیز می باشد وارد دانسته شده است. تمام تلاش مجلس به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است. مجلس دو بار به این طرح رای بالای ۲۰۰ داده است. به نتیجه رسیدن این طرح مطالبه همه نمایندگان است. به طور جدی پیگیر این طرح هستیم.

ایراد طرح ساماندهی کارکنان دولت چیست؟

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس باب بیان اینکه یکی از ایرادات وارده به طرح ساماندهی کارکنان دولت داشتن بار مالی است، ادامه داد: بیشتر ابهامات شورای نگهبان نسبت به این طرح شکلی و ویرایشی است و ایرادات مجمع در رابطه با سیاست های کلی نظام  است که تلاش خواهیم کرد در جلسه کمیسیون اجتماعی که با حضور نمایندگان شورا و مجمع برگزار می شود، این ایرادات بر‌طرف شود.

اسماعیلی تصریح کرد : پس از برگزار جلسه و رفع ایرادات ، گزارش کمیسیون اجتماعی در رابطه به طرح ساماندهی کارکنان دولت برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

نماینده گرمی در مجلس با بیان اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در جلسات این هفته به پایان خواهد رسید، گفت: پس  از اتمام بررسی لایحه برنامه، با توجه به اهمیت موضوع و مطالبات مردمی بلافاصله طرح استخدامی کارکنان دولت در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت تا این طرح هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.