رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند روی آرامش و امنیت را ببیند / طوفان الاقصی بازتاب جنایت‌ها علیه ملت فلسطین بود

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروز (شنبه، 27 آبان‌ماه) در جمع راهپیمایان حاضر در تجمع ضد صهیونیستی که در میدان انقلاب تهران برگزار شد، گفت: امروز همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق، غیرت دینی و تعصب الهی برای حمایت از کودکان شریف‌ترین مردمان روی زمین فلسطین عزیز است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات طوفان الاقصی ، تصریح کرد: آنچه در طوفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده تاریخ نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاس و بازتابی بود از جنایت‌ها و ظلم‌های یکصد سال اخیر دولت‌های بریتانیا، فرانسه و آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ملتی که ۷۵ سال است او را از سرزمین خود بیرون رانده‌اند، آن‌ها را آواره کرده‌اند و عزت، آرامش، امنیت و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند.

وی افزود: از بعد از جنگ جهانی اول که قیمومیت منطقه شرق مدیترانه و شامات به انگلستان و فرانسه منتقل شد، دولت انگلستان با اعلامیه بالفور که توسط وزیر خارجه وقت خود صادر شد، زمینه را برای انتقال صهیونیست‌ها از سراسر جهان به سرزمین فلسطین آماده کرد و اجازه داد ارتش سری هاگانای اسرائیل در سرزمین فلسطین شکل بگیرد و جوخه‌های مخفی آن با عملیات‌های ترور خانواده‌های فلسطینیان را قتل عام کنند.

پدیدارشدن غلبه نظامی صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها در سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸

سرلشکر سلامی با بیان اینکه در فاصله سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۸ به تدریج غلبه نظامی صهیونیست‌ها بر فلسطینی‌ها پدیدار شد، اظهار کرد: دولت انگلستان سرزمین فلسطین را از ملت فلسطین غصب کرد و آن را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داد. ماجرای کشتار و قتل عام مسلمانان در دیر یاسین در ۱۹۴۸ که صهیونیست‌ها دیر یاسین را قتل عام کردند و بیش از ۱۰۰ مسلمان فلسطینی را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۵۶ ماجرای قتل عام کفن قاسم رخ داد؛ در حالی که اهالی روستا از کار به منزل باز می‌گشتند، آن‌ها را قتل عام کردند. جوانان فلسطینی را به درون میادین روستاها و شهرها می‌آوردند و آنان را مقابل چشمان مردم فلسطین به رگبار می‌بستند و به شهادت می‌رساندند.

شهادت ۴ هزار فلسطینی در صبرا و شتیلا توسط صهیونیست‌ها

فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به قتل عام صبرا و شتیلا، گفت: این ماجرا همچنان ادامه پیدا کرد تا سال ۱۹۸۲ که آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا با تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در حاشیه بیروت در یک قتل عام دو روزه مردمان فلسطین را در درون اردوگاه‌های صبرا و شتیلا به شهادت رساند. یک قتل عام هولناک که تقریباً ۴ هزار فلسطینی در دو روز در این اردوگاه‌ها به شهادت رسیدند.

وی افزود: پس از این جنایت، فلسطینی‌ها آواره شده و به تونس اردن، لبنان، سوریه رفتند و به یک ملت بدون سرزمین، آب و خاک و حق حاکمیت تبدیل شدند و همه این‌ها به دست اربابان جنایت جهانی صورت گرفت که سال‌هاست منطقه جهان اسلام را تحت تاثیر سیاست‌های غاصبانه و ظالمانه استعمارگرانه خود قرار داده‌اند و ثروت‌های معنوی، هویت دینی و همه ثروت مادی دنیای اسلام را برای اینکه یک قدرت جهانی شود، در اختیار گرفتند. این ماجرا همچنان ادامه دارد آنچه که مهم است این است که فلسطینی‌ها هرگز نپذیرفتند که ذلیل و اسیر سیاست اسرائیل و آمریکا شوند.

شهادت جزو لاینفک زندگی مسلمانان فلسطینی است

سرلشکر سلامی، عنوان کرد: مقاومت‌های قهرمانانه‌ای صورت گرفت از ۱۹۳۵ که عزالدین قسام در حیفا به شهادت رسید تا امروز که شهادت جزو لاینفک زندگی مسلمانان فلسطینی است، مقاومت در این سرزمین مبارک که خداوند آن را به برکت مسجد الاقصی و پیرامون آن را مبارک گردانیده است، ادامه دارد.

وی ادامه داد: نبردهای سنگینی بین مسلمانان و دشمنان صورت گرفت. اما پس از وقوع انقلاب اسلامی نهضت فلسطین احیا شد فلسطینی‌ها که تا آن زمان با سنگ و فلاخن به جنگ صهیونیست‌ها می‌رفتند به تدریج مسلح شدند حتی وقتی در باریکه غزه و کرانه باختری کاملاً ۳۶۰ درجه در محاصره سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی قرار داشتند، توانستند خود را مسلح کنند.

طوفان الاقصی در هم شکننده تمام امید، آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها بود

فرمانده کل سپاه با اشاره به نبردهای مختلف میان فلسطین و محور مقاومت با صهیونیست‌ها، تاکید کرد: نبردهای بسیاری همچون نبرد ۳۳ روزه بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در ۲۰۰۸ جنگ ۲۲ روزه و پس از آن جنگ‌های ۸ روزه، ۵۱ روز ۱۱ روزه و سرانجام طوفان الاقصی انجام شد که در هم شکننده تمام امید، آرزو، احساس، آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها بود.

وی افزود: این عملیات، باطل کننده سحر و جادویی بود که صهیونیست‌ها از خود در جهان نشان داده بودند شکست دهنده ظرفیت ارعاب و هراسی بود که برای مسلمانان و فلسطینی‌ها ساخته بودند.

طوفان الاقصی نشان داد کمک‌های خارجی نمی‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند

سرلشکر سلامی، اظهار کرد: طوفان الاقصی نشان داد که کمک‌های خارجی و دولت‌های خارجی همانند آمریکا نمی‌توانند اسرائیل را از خطر فروپاشی نجات دهند زیرا پیش از آنکه آمریکایی‌ها برسند مسلمانان و فلسطینی‌ها می‌توانند طومار این رژیم را در هم بپیچند. آمریکا وقتی به داد صهیونیست‌ها می‌رسد که زمان دیر است حتی این بار هم این ماجرا به همین شکل انجام شد.

وی ادامه داد: نه اعتماد به ارتش صهیونیستی که از خود یک ارتش افسانه‌ای ساخته بود، آن هم دیگر نمی‌تواند مانع از اجرای عملیات‌های سنگین براندازانه علیه رژیم صهیونیستی باشد و نه آن دستگاه اطلاعاتی مخوف و پیچیده که صهیونیست‌ها با تکیه بر آن شب‌ها آرام می‌خوابیدند و نه امنیت داخلی این رژیم.

فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم تا شرایط عادی فقط ۸۰ کیلومتر است

فرمانده کل سپاه، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی، خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی نشان داد فاصله جغرافیایی بین فروپاشی رژیم تا شرایط عادی فقط ۸۰ کیلومتر و فاصله زمانی از آغاز یک عملیات بزرگ نظیر بیت المقدس ما در دفاع مقدس نیز، فقط ۴۸ ساعت است. از شمال فقط ۱۲۰ کیلومتر، از جنوب ۸۰ کیلومتر و از شرق چیزی کمتر از ۶۰ کیلومتر فاصله جغرافیایی است تا یک حرکت اقصی مانند و یک طوفان دیگر این رژیم را در هم بشکند و آن را متلاشی کند.

وی افزود: آنچه که در پس آن اتفاق افتاد، مهم است. غرب، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و فرانسه به طور مشخص و برخی دولت‌های منافق در کنار آنان یک شکست اخلاقی عظیم را در جهان تجربه کردند. ارزش‌های واقعی آمریکایی‌ که مترادف است با جنایت، کشتن انسان‌های بی‌گناه، محاصره سرزمین‌های مسلمانان، اجازه ندادن به رسیدن غذا، آب و سوخت به مردم بی دفاع.

ارزش‌های آمریکایی در نزد جهانیان نفرت انگیز است

سرلشکر سلامی، عنوان کرد: ارزش‌های آمریکایی نشان دادند که واقعیتشان چقدر در نزد جهانیان نفرت انگیز است. آمریکا از خود چهره واقعی‌اش را عریان نشان داد، انگلیس نیز به همین گونه اما آنان باید بدانند که هیچ یک از این اقدامات مانعی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس نیست حتی آن ۲۵ سالی که رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی پیش بینی کردند به نظر می‌رسد بسیار نزدیک‌تر، فوری‌تر و در دسترس‌تر در حال فرارسیدن است. البته هیچکس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه ضمن اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اجازه‌دادن آمریکا به بمباران مردم غزه و جلوگیری‌کردن از آتش بس و نشان‌دادن چراغ سبز به صهیونیست‌ها و پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آمریکا از اسرائیل معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان بود. امروز جهان در برابر آمریکا متحد است، نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری در جهان منزوی است، این یک شکست سیاسی برای آمریکا و ائتلافی است که امروز با محوریت آمریکا به داد رژیم صهیونیستی رسیده است.

فروپاشی رژیم صهیونیستی کار سختی نیست

سرلشکر سلامی، گفت: وزیر خارجه آمریکا دو سه هفته قبل به برخی مقامات کشورهای منطقه گفت؛ «وقتی ما به تل آویو رسیدیم بعد از طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی در حقیقت فروپاشیده بود. گویی گرد و غبار مرگ بر صورت مقامات صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم زده بودند و همه چیز متلاشی شده بود.»

وی افزود: آمریکایی‌ها از همه جا آمدند، چه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) که ابتدا از ترس در مصر مستقر شد و سپس به سرزمین‌های اشغالی آمد تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه و نوزادان این منطقه را بر عهده بگیرد. این موضوع نشان می‌دهد که فروپاشی رژیم صهیونیستی کار سختی نیست.

رژیم صهیونیستی امروز در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود

فرمانده کل سپاه، تصریح کرد: امروز او(رژیم صهیونیستی) که در اغمای سیاسی فرو رفته و در بخش مراقبت‌های ویژه سیاسی آمریکا نگهداری می‌شود، دیگر نمی‌تواند آرامش، آسایش، رفاه و امنیت را مشاهده کند. اضطراب از امروز به بعد جزء لاینفک زندگی صهیونیست‌هاست، این چه در سطح مقامات صهیونیست چه در سطح شهروندان آنان پدیده‌ای است که دیگر هرگز از این سرزمین رخت بر نخواهد بست.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و اسرائیل پیروزی خود را در غزه با پیروزی بر نوزادان تازه تولد یافته و کشتن آنان تفسیر می‌کنند یعنی امروز افتخار بزرگترین امپراتوری سیاسی ـ نظامی تاریخ بشر آن است که کودکان و نوزادان را می‌کشد، نوزادانی که حتی یک روز از عمرشان را سپری نکرده‌اند و این را معادل پیروزی می‌دانند. این بزرگترین خفت خواری ذلت برای آمریکا و اسرائیل است.

انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد

سرلشکر سلامی، خطاب به صهیونیست‌ها، عنوان کرد: اگر جوانمرد و مرد هستند، وارد میدان شوند و سینه به سینه رزمندگان فلسطینی با آنان بجنگند نه اینکه اتاق مراقبت‌های ویژه بیمارستان را به میدان جنگ تبدیل کنند و بر کودکان، زنان، پیرمردان و پیرزنان بتازند و فکر کنند که می‌توانند سرود پیروزی سر بدهند. آن‌ها بدانند که مسلمانان انتقام خواهند گرفت، انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد چرا که این یک داستان دامنه‌دار است.

وی افزود: امروز رژیم در محاصره دیوارها مانده است و از پشت دیوارها می‌خواهد بجنگند، این یک شکست سیاسی است و حتی اقتصاد آمریکا در سایه این پدیده افول خواهد کرد زیرا مسلمانان و غیرمسلمانان کالاهای آمریکایی را تحریم خواهند کرد و این ضربه بزرگی بر پیکره آمریکاست.

انهدام ۲۸۰ دستگاه از ادوات رژیم صهیونیستی تا به امروز

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه صهیونیست‌ها ابتدا در بهت و حیرت فرو رفتند، آمریکایی‌ها رسیدند تا به آن‌ها روحیه بدهند و بعد از دو هفته نبرد زمینی را آغاز و تصور می‌کردند با حرکت بیش از 1600 تانک و بمباران هوایی  مستمر می‌توانند مقاومت ملت فلسطین را بشکنند، خاطرنشان کرد: تا وقتی آنها پشت دیوارها بودند مجاهدان به آن‌ها دسترسی نداشتند و تانک‌ها در امنیت بودند اما آن‌ها دست به خودکشی زدند و کاری کردند که برای مجاهدان فرصت ساز بود.

وی ادامه داد: وقتی از پشت دژهای خود خارج شدند تازه بچه‌های فلسطین فرصت جنگ پیدا کردند و چند روز زمان برد تا مجاهدان خود را با شرایط جدید وفق دهند و شرایط نبرد را بخوبی بیاموزند. اما، جوانان فلسطین قاعده نبرد را بخوبی آموختند و از فاصله صفر به سراغ تانک‌های اسرائیلی می‌آیند و آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند تا امروز 280 دستگاه از ادوات رژیم به دست مجاهدان منهدم شده است و جنگ واقعا فرسایشی شده است.

جوانان فلسطینی یک جنگ نامرئی را آغاز کرده‌اند

سرلشکر سلامی، تاکید کرد: جوانان فلسطینی واقعا یک جنگ نامرئی را آغاز کرده‌اند و تجربه ثابت کرده است در این نوع جنگ همیشه طرف پیروز کسی است که دیده نمی‌شود. جنگ اشباح به راه افتاده است و این داستان ادامه دارد، غزه در مسیر پیروزی است. امتیازات غزه و جهاد و حماس عظیم است. سرزمین متعلق به این‌هاست با راکت چند هراز دلاری مرکاوای چند میلیون دلاری را می‌زنند، جنگ نامرئی به نفع فلسطین است.

وی افزود: همیشه جنگ به نفع کسی است که از خود دفاع می‌کند و همیشه جنگ به نفع مومنان است و نصرت خدا بر اینان نازل می شود. هنوز اسرار شگفت انگیز طوفان الاقصی ناگفته است و کسی آن را نمی‌داند، پس دقت کنید فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به تدریج غلبه خود را به دست خواهد آورد.

هیچ عنصری از پیروزی در نبرد جاری غزه برای آمریکا و اسرائیل وجود ندارد

فرمانده کل سپاه در پایان، با بیان اینکه حماس و جهاد نابود شدنی نیستند و  نه فلسطین نابود شدنی است و نه جوانان مجاهد آن، تصریح کرد: آنچه دشمن را مانند یک باتلاق در خود فرو خواهد بود، شکست قطعی اسرائیل است، برای آمریکا و اسرائیل هیچ عنصری از پیروزی در نبرد جاری غزه وجود ندارد در حالیکه همه چیز برای فتح مبین فلسطین آماده است.

وی همچنین افزود: هر آنچه که جهان اسلام باید انجام دهد انجام می‌دهد و هنوز ظرفیت‌های عظیمی باقی است که به کار گرفته نشده است. ما برای پیروزی مردم فلسطین آرزوی صبر داریم. البته آن‌ها امت استقامت دارند.