ایران می‌تواند انواع مختلف دفاع زیرزمینی را طراحی و اجرا کند

سردار غلامرضا جلالی در یادواره شهدای مهندس استان اصفهان، اظهار کرد: جنایت غزه و مظلومیت شهدای غزه، خط بطلانی بر تمام ژست‌های مدعی حقوق بشری کشورهای غربی بود. غرب قمار سنگینی روی حمایت از رژیم صهیونیستی کرد و آبرو و اعتبار سیاسی و فرهنگی خود را باخت.

وی گفت: افکار عمومی دنیا امروز در برابر حقایق جدی ایستاده است. این حادثه ریا، فریب و عوام فریبی غریبی‌ها که همواره تلاش می‌کردند به نوعی با فریب افکار عمومی جهان هویت خبیث و ددمنشانه خود را پنهان کند، آشکار کرد.

سردار جلالی با یادآوری و گرامیداشت تلاش‌های مهندسین در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: مهندسی بعد از جنگ هم تداوم فعالیت داشت. گروهی از مهندسان جوان به کهنه‌کاران جنگ اضافه شدند که ظرفیت عظیمی را ایجاد کرد که نقش اساسی در سازندگی ایران پس از جنگ ایفا کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه مهندسی ما که پیش از انقلاب وابسته به نیروهای خارجی بود، امروز خود مجری طرح‌های پیچ و عظیمی است، تاکید کرد: امروز ما از یک دانش مهندسی عمیق و دقیق بومی برخورداریم به طوری که بیش از ٩٧ درصد ظرفیت‌های مهندسی در داخل کشور قابلیت برنامه ریزی است.

جلالی با بیان اینکه ما تقریبا نیازی به شرکت‌های خارجی در حوزه مهندسی طراحی و ساخت نداریم، گفت: این خودکفایی حاصل انتقال ظرفیت و تجارب دفاع مقدس به نسل جدید است.

ایران می‌تواند انواع مختلف دفاع زیرزمینی را طراحی و اجرا کند

وی با بیان اینکه ما در حوزه پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه دفاعی پیشرفت‌های بزرگی داشته‌ایم، اظهار کرد: ساخت شهرک‌های موشکی جلوه‌هایی از این دانش مهندسی بومی است که به دست مهندسان جوان ما ایجاد شده که بخش بزرگی از توان بازدارندگی ما حاصل آن تلاش‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز در دانش فنی و مهندسی حوزه پدافند غیرعامل به خودکفایی کامل رسیده‌ایم، تصریح کرد: ما در حال حاضر قادریم هر طرح دفاعی زیرزمینی را که کشور به آن نیازمند باشد در داخل طراحی کرده و بسازیم. این پیشرفت حاصل رشد علمی همراه با تعهد به انقلاب اسلامی و انگیزه جوانی است.

جلالی با بیان اینکه امروز ما در حوزه تهدیدات علیه کشور شاهد یک تحول هستیم، تصریح کرد: با طیفی از تهدیدات مواجه شدیم که همه طیف مهندسان را برای دفاع از کشور فرا می‌خواند. امروز دفاع از کشور یک دفاع فنی-مهندسی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ظهور هوشمندی در علم مهندسی اظهار کرد: با وجود خدماتی که در این حوزه در دسترس قرار گرفته است باید به مخاطرات آن نیز توجه داشت. از همین رو امروز نسل مهندسان جوان ما باید الگوهای پدافند غیرعامل در حوزه هوشمندسازی را ارائه کند و باید به این برسیم که چگونه در کنار بهره‌مندی از خدمات هوش مصنوعی از تهدیدات آن ایمن باشیم.