ناوشکن دیلمان چه خصوصیاتی دارد| توضیحات امیر ایرانی درباره ناوشکن دیلمان ایران

امیر دریادار شهرام ایرانی در جمع خبرنگاران درباره اهمیت دریای خزر برای نیروی دریایی، اظهار کرد: دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی شناخته شده است و آنچه که امروز به عنوان ناوشکن دیلمان قرار است در دریای شمال الحاق شود، دو محور اصلی دارد. 

محور اول بحث تامین امنیت کشتیرانی است در بعد ایمنی شناورها چون دریای خزر شرایط خاص خودش را دارد و برای همین باید شناوری مناسب با محیط دریای خزر وجود داشته باشد که بتواند همیشه برای کمک رسانی در صحنه حضور داشته باشد.

وی افزود: در کنار این چون تمامی مراکز آموزشی نیروی دریایی در شمال کشور هستند، باید یک شناور برای ارتقای مهارت دانشجویان در دریای خبر حضور می یافت.

 امیر دریادار شهرام ایرانی

دریادار ایرانی ادامه داد: ناوشکن دیلمان آخرین مدل کلاس جماران است اما تجهیزات آن بروز رسانی شده که متناسب با تجربیات ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش است و می تواند به عنوان یک شناور قدرتمند در حوزه های کشف، شناسایی و رهگیری و امداد و نجات توانمندی بالایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره رزمایش با سایر کشورها گفت: ما در دریای جنوب دو رزمایش در دستور کار داریم. یک رزمایش امداد و نجات با کشور عمان که در این رزمایش از کشورهای دیگر هم دعوت شده و در ادامه یک رزمایش امنیت پایدار داریم که تا سال گذشته با حضور سه کشور انجام می شد و امسال کشورهای بیشتری از قاره های مختلف به عنوان یگان عمل کننده و کشور ناظر در این رزمایش حضور خواهند یافت. محدوده این رزمایش شمال اقیانوس هند خواهد بود.