تاکتیک نخ نمای اصلاح طلبان برای ایجاد شکاف میان نیروهای انقلاب

انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه از اهمیت فوق العاده ای در شرایط خاص امروز کشور برخوردار است.

جبهه اصلاحات که با عملکرد خود در دولت روحانی و مجلس دهم خسارات زیادی به مردم و کشور وارد کردند اصلا حال و روز خوبی ندارند.

میان بدنه این طیف سیاسی و ژنرال های آنها دو دستگی جدی برقرار است تا جایی که بسیاری از افراد مشهور این طیف سیاسی که می دانند پیروز انتخابات نخواهند شد تحریم را در دستور کار قرار داده و بر شیپور عدم مشارکت مردم می دمند.

از سوی دیگر اما هر چند این اختلافات جدی میان اصلاح طلبان وجود دارد اما در طول انتخابات های گذشته و مقاطع حساس نشان داده اند که احتمال همبستگی آنها برای رقابت جدی و شکست نیروهای انقلاب وجود دارد.

یکی از تاکتیک های اصلاح طلبان سناریوی ایجاد اختلاف میان اصولگرایان و انقلابی ها است به همین دلیل حسین مرعشی اخیرا در گفت و گویی از دوگانه قالیباف- رئیسی سخن گفته است تا رقابت را به درون طیف های مختلف نیروهای انقلاب بکشاند و از سوی دیگر با تلاش و ارائه لیست واحد پیروزی در انتخابات مجلس را برای خود رقم بزنند.

انتخابات

سناریوی‌ دیگر اصلاح طلبان نیز می تواند سرمایه گذاری روی نمایندگان ادوار برای وارد مردن تعدادی از هم مسلکان خود به مجلس آینده هستند تا با تشکیل فراکسیونی منتقد زمینه را برای انتخابات 1404 فراهم کنند.

نیروهای انقلاب در این مقطع حساس باید ضرورت وحدت را بیشتر درک کرده و به موضوعات حاشیه ای و اختلاف نظرهایی که کثرت جبهه انقلاب را با خطر مواجه می کند پرهیز کنند.