استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات ارتش

 امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات ارتش اظهار کرد:یکی از مشخصه‌های اصلی تجهیزاتی که برای نیروی زمینی ارتش در نظر  داریم هوشمندی آنهاست، یعنی اگر تجهیزاتی هوشمند نباشند اصلا وارد نیروی زمینی نمی‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: زمانی که تجهیزات هوشمند باشند، باید از فناوری هوش مصنوعی در بالاترین سطحی که در کشور وجود دارد، استفاده کرد.

وی ادامه داد: جلسات هوش مصنوعی و تجهیزات متناسب با هوش مصنوعی به صورت منظم برگزار می‌شود و همه سازمان‌های تحقیقاتی که در کشور داریم و یا شرکت‌های دانش بنیان در کنار ما فعالیت می‌کنند و طرح‌هایی که ارائه می‌دهند مبتنی بر هوش مصنوعی است.

استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات ارتش

امیر نعمتی افزود: ما باید متناسب با فناوری روز دنیا حرکت کنیم، می‌دانید که دشمن اصلی ما آمریکاست و هرکسی هم صحبتی ضد ایران کند، زیرمجموعه آمریکا محسوب می‌شود. به همین دلیل باید متناسب با این دشمن تجهیزات را طراحی کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: بازدارندگی که امروز شاهد آن هستیم، قسمت بسیاری از آن مربوط به تجهیزات مدرنی است که استفاده می‌کنیم.