اسرائیل،فلسیطین و ایران را به حمله اتمی تهدید کرد

  محمداسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت، اظهار داشت: طی نامه ای به رئیس آژانس انرژی اتمی به صراحت اعلام کرده ایم که سران رژیم صهیونیستی هم وزیر این رژیم و هم نخست وزیر اسرائیل در سازمان ملل؛ فلسطینیان و ایران را تهدید به حمله اتمی کرده اند که باید آژانس به این موضوعات ورود کند.

وی افزود: مسئولیت هرگونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است؛ زیرا رژیم صهیونیستی نه  ان پی تی و نه پادمان را امضا نکرده و امروز در حال تهدید جهان با بمب اتمی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در اجلاس اخیر همه کشورها اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند، اما انتظار این است که آژانس انرژی اتمی ورود جدید به این موضوع داشته باشد.

 اسلامی گفت: به دستور آقای رئیس‌جمهور برای پیشبرد نیروگاه‌های اتمی به ظرفیت 20 هزار مگاوات، کارگروهی به ریاست آقای مخبر تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: دومین جلسه این کارگروه دیروز تشکیل شد. موضوع در دستور کار ما این است که اولا این برنامه جامع، جامعیت داشته باشد و همه دستگاه‌هایی که باید در آن نقش ایفا کنند در این مسیر همراه کند. ثانیا تامین منابع مالی، پشتیبانی و نحوه واگذاری آن به نحوی باشد که هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ ساز و کاری که می‌خواهد در دولت پشتیبانی شود و هم ساز و کاری که در سازمان انرژی اتمی باید ایجاد شود که بتواند طرح را اجرا کند.

آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد : ما در جلسه دیروز مصوبات جلسه گذشته را مرور کردیم که از سه مصوبه دو مصوبه کامل اجرا شده بود و تصمیمات کارگروه کاملا کارساز بوده. یک مصوبه هم تاکید شد که با توجه به موانعی که داشته بتوانند از یک شیوه دیگری آن را دنبال کنند که آن هم تامین فاینانس خارجی بود که توافقاتی برای آن صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جلسه دیروز قرار شد سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده توسط نیروگاه‌های اتمی را به سازمان انرژی اتمی واگذار کنند که با آن معادل ارزی که تحصیل می‌شود بتوان تسهیلات مالی که چه از بانک‌های ما، چه از خارج از کشور و چه از بازار سرمایه تامین می‌شود، با این صرفه‌جویی آنها را بازپرداخت کرد و عملا نگران اون حجم سرمایه‌گذاری نباشیم.