چگونه به رئیس جمهور برای کمک مالی نامه بنویسیم

شرایط اقتصادی کنونی به نسبت سال های گذشته تورم خود را از دست داده و در حالت سکون به سر می برد و علت این مسئله تمهیدات جدید دولت سیزدهم می باشد، شما به عنوان یک شهروند عادی در کشور ایران می توانید به رئیس جمهور نامه خود را ارسال کنید. برخلاف تمامی باورهای ایجاد شده در بین مردم متن تمامی نامه ها توسط اعضای اصلی دولت همیشه بررسی می شود و تا حد امکان به نامه ها پاسخ داده می شود؛ جالب است، بدانید که دولت سیزدهم با دقت بیشتری چنین نامه هایی را بررسی می کند و حتی بسیاری از نامه ها توسط رییس دولت سیزدهم یعنی آقای رئیسی بررسی می شوند. تا حد امکان در بازه های زمانی مشخص روند بررسی درخواست های شهروند انجام می گیرد و در این نامه ها شهروندان می توانند خواسته ها و انتقادهای خود را با دولت وقت در میان بگذارند. در این بین شما با ارسال به موقع نامه های خود می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن جواب نامه خود را دریافت کنید، از اصلی ترین ویژگی های ارسال نامه به ریاست جمهوری عدم وجود محدودیت برای اقشار مختلف جامعه می باشد. هر یک از افراد حتی ضعیف ترین اقشار جامعه نیز خواسته های خود را از رئیس جمهور می توانند طلب کنند و حتی امکان ارسال چندین نامه وجود دارد و هیچ محدودیتی از این بابت وجود ندارد.

نامه به ریاست جمهوری رئیسی:

روند نگارش نامه ها برای رئیس جمهور در سال های گذشته تغییر بسیار زیادی کرده است و شما برای ارسال نامه های خود می توانید از سامانه متمرکزی که با این منظور طراحی شده، کمک بگیرید. دولت رئیسی همیشه خواسته های مردم را تحت هر شرایطی اولویت اول خود قرار داده است و به همین علت روند ارسال نامه ها در دولت سیزدهم بسیار متفاوت می باشد، شما برای ارسال نامه برای رئیسی می توانید به دو روش مختلف اقدام کنید.

رئیسی

نامه به رئیس جمهور برای کمک مالی:

دولت جدید همیشه تمامی تلاش خود را در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان خود در نظر گرفته است و حتی به همین جهت در سال های گذشته وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه تغییر پیدا کرده، که این مسئله باعث جلب رضایت شهروندان شده است. موضوع اصلی اغلب نامه های ارسالی به رئیس جمهور درخواست کمک مالی برای اشتغال زایی می باشد و معمولا چنین نامه هایی پاسخ مثبتی را دریافت می کنند.

این دولت با شعار رونق تولید اهداف خود را دنبال کرده و به همین علت به چنین نامه هایی توجه بیشتری دارد، شما به عنوان یک شهروند عادی به راحتی می توانید در نامه خود از رئیس جمهور درخواست کمک مالی به صورت وام را داشته باشید. در حال حاضر رییس جمهور چنین نامه هایی را بررسی و حتی پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال می کند، در اغلب نامه های نگارش شده برای دریافت کمک مالی معمولا رییس جمهور وام در مبالغ مختلف را در نظر می گیرد. این وام ها معمولا با کمترین میزان از سود و با بازپرداخت چند ساله در نظر گرفته می شوند، تا تمامی اقشار جامعه زمینه برای پیشرفت در حوزه های مختلف را داشته باشند. کمک مالی از رئیس جمهور به واسطه نامه کاملا امکان پذیر است و حتی شما در متن نامه خود می توانید به صورت دقیق تر و با جزئیات کامل درخواست خود را بیان کرده، تحت چنین شرایطی شما می توانید جواب نامه خود را زودتر دریافت کنید.

شماره ریاست جمهوری:

از دیگر شیوه های برقراری ارتباط و بیان خواسته ها با ریاست جمهوری برقراری تماس می باشد، شما به کمک این سامانه می توانید با دولت وقت در ارتباط باشید. نیازهای اصلی خود را از طریق این سامانه می توانید با رئیس جمهور به اشتراک بگذارید و حتی امکان ثبت انتقادها و پیشنهادها نیز در این سامانه تلفنی وجود دارد، در صورتی که هرگونه انتقاد و شکایتی از دولت وقت دارید. به راحتی با یک تماس ساده می توانید خواسته های خود را بیان کنید، در کنار ارسال نامه بهره گیری از این روش برای پیگیری خواسته ها به شدت توصیه می شود؛ این سامانه در قالب یک تماس گویا است.

تمامی تماس هایی که با این شماره گرفته می شوند، به طور خودکار توسط سامانه مربوط ضبط شده و سپس در ادامه بررسی خواسته ها صورت می گیرد. شماره تلفن ریاست جمهوری برای برقراری تماس در قسمت زیر درج شده است، دولت امید تمامی تلاش خود برای جلب رضایت شهروندان در نظر گرفته و به همین علت به عنوان یکی از دولت های مردمی شناخته می شود.  شماره تماس ریاست جمهوری: 64451   هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای تماس با این سامانه وجود ندارد و شما به راحتی می توانید در اسرع وقت با این سامانه تماس حاصل فرمایید. برای بیان شکایت و خواسته های خود از سایر وزرات های کشوری شما باید با شماره تلفن های اختصاصی تماس بگیرید.

برای تماس با سامانه های نظارتی در طرح ستادی دولت جدید در بخش های مختلف شماره تلفن های زیر ایجاد شده اند، که شما برای برقراری ارتباط می توانید آن ها را انتخاب کنید.

●وزارت آموزش و پرورش: مرکز تلفن: 82281111 --- ارتباطات مردمی: 4-82282113  --- شکایات: 82282229-82282223

●وزارت صنعت، معدن و تجارت: مرکز تلفن: 81771-81761 --- دفتر مدیریت عملکرد: 81774070

●وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: مرکز تلفن: ۰۲۱-۸۲۲۳۱۰۰۰ --- دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات: ۸۲۲۳۴۲۵۰-۸۲۲۳۴۲۶۰

●وزارت کشور: مرکز تلفن: 84861 --- مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی: 88952472

●وزارت نفت: مرکز تلفن: ۰۲۱۶۱۶۵۱ --- اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات: ۸۸۹۴۴۰۲۰ ۶۱۶۲۲۲۴۴

●وزارت نیرو: مرکز تلفن: 3-81606000 --- دفتر بازرسی: 81606580-81606136

●بانک مرکزی: مرکز تلفن: 29951 --- روابط عمومی: 29954855

●وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: مرکز تلفن (گویا): 7-26127024 و 6-22801843 --- دریافت درخواست، انتقاد و پیشنهاد: 26126988