آخرین خبر از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

یکی از اصلی ترین دغدغه های دولت امید تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی می باشد؛ همان طور که مستحضر هستید، تعداد نیروهای شرکتی موجود در سازمان ها و اداره های مختلف بسیار افزایش یافته است و علت این مسئله هنوز نامشخص می باشد. نیروهای شرکتی استخدام شده معمولا با پیمانکار خود طرف هستند و در مقایسه با نیروهای استخدام رسمی حقوق کمتری دریافت می کنند، به همین علت دولت سیزدهم تبدیل نیروهای شرکتی را یک ضرورت می داند. تحت چنین شرایطی نیروهای شرکتی نسبت به ادامه فعالیت خود در بخش های گوناگون رقبت بیشتری نشان خواهند داد و حتی جذب نیروی جوان نیز با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد، این تبدیل وضعیت در سایه مصوبات و طرح های به تصویب رسیده دولت می تواند رنگ و بوی واقعیت را به خود بگیرد. برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در بخش های مختلف باید جلسات رسمی در مجلس شورای اسلامی برگزار شود و به تفکیک در سازمان های گوناگون این تبدیل صورت بگیرد. خبر مسرت بخش در این زمینه تبدیل بخش قابل توجهی از نیروهای شرکتی به استخدام رسمی در سال جاری در ادارات مختلف بود و در این طرح کارمندانی که از سابقه کاری بیشتری برخوردار هستند، جز اولویت های اصلی دولت جهت استخدام رسمی به شمار می آیند. بر اساس گمانه زنی های صورت گرفته در سال جاری است تبدیل وضعیت با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و قطعا این بررسی ها نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت. تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در سال های گذشته با رشد ۲۰ درصدی مواجه شده است و این مسئله باعث جلب رضایت کارمندان در بخش های گوناگون شده، به احتمال زیاد در سال های آینده جذب نیرو با سرعت عمل بیشتری دنبال خواهد شد. نیروهای قراردادی موجود در کشور جمعیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و به احتمال زیاد این تبدیل وضعیت باعث جایگزینی نیروهای بازنشسته با نیروی جوان و مستعد به کار خواهد شد.

خبر خوش برای تبدیل نیروهای شرکتی و قراردادی:

یکی از مهم ترین دغدغه های دولت در سال جاری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی با تجربه و با سابقه به نیروهای استخدام رسمی می باشد، برای اجرای چنین سازوکاری اقدامات اولیه توسط ریاست جمهوری و کابینه آن صورت گرفته و حتی در برخی از مکاتبات انجام شده جریانات این جلسه به شورای نگهبان ارسال شده است. تنها خواسته کارمندان شرکتی تبدیل وضعیت می باشد و قطعا این تبدیل وضعیت منجر به ورود نیروی جوان به عرصه کار خواهد شد، از نظر روانی نیز این روش می تواند باعث ایجاد روحیه و انرژی بیشتر در نیروی کار شود.

به همین علت فعالیت دولت در سال سوم به شیوه ای متفاوت دنبال شده و حتی مهم ترین هدف دولت در سال جدید استخدام حجم قابل توجهی از نیروهای شرکتی و قراردادی در سال جاری می باشد، بر اساس آخرین مصوبه به تصویب رسیده به صورت تدریجی و به تفکیک اداره و سازمان تبدیل وضعیت صورت خواهد گرفت و در هر سازمان و اداره ای اولویت با نیروهای با سابقه می باشد.

در این صورت فرد از تحت سلطه پیمانکار خود دیگر خارج خواهد شد و با دولت طرف حساب می شود، این مسئله اگر از زوایای مختلف بررسی شود؛ متوجه خواهید شد، که هم به نفع دولت و هم به نفع کارمندان می باشد. با تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی قطعا فصل جدیدی ای رونق اقتصادی در کشور جاری خواهد شد و همچنین کارمندان قراردادی در شرایط اقتصادی کنونی می توانند به ثبات شغلی دست پیدا کنند. همان طور که مستحضر هستید، ثبات شغلی برای کارمندان استخدام شده رسمی بیشتر است و امکان مواجه شدن با مشکلات شغلی برای چنین افرادی وجود ندارد، بعد جدیدی از سازندگی و آبادانی در انتظار دولت مردان ایرانی است.

همچنین در نیروهای قراردادی موجود در بخش های مختلف چندگانگی وجود دارد و به همین علت در راستای رفع چنین مشکلاتی این تبدیل وضعیت باعث حفظ نیروهای گوناگون در بخش های مختلف خواهد شد‌. در آخرین گفت و گوی صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح های به تصویب رسیده در این زمینه ایشان اشاره کردند، که این طرح به تفکیک استانی بر اساس تمهیدات مختلف صورت خواهد گرفت.

بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به کجا رسید؟

یکی از خبرهای خوش سال جاری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی می باشد و حتی این خبر در مدت زمان کوتاهی رسانه ای شد، همچنین خوشحالی نیروهای شرکتی در بخش های مختلف را به همراه داشت. این بخشنامه در سال های گذشته از زوایای گوناگون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت در اوایل ساری جاری به تصویب رسید، به همین علت اقدامات اولیه جهت اجرای این طرح در سازمان ها و اداره ها صورت گرفته است. کمیسیون اجتماعی مجلس پس از رفع ایرادات ایجاد شده در این مصوبه آن را به تصویب رساند و در قالب یک طرح سازمان یافته در سراسر کشور اجرا خواهد شد، بر اساس این طرح نیروهای شرکتی با معضلات مختلف مواجه نخواهند شد.

همچنین نیروهای شرکتی در این صورت از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد و قطعا افزایش حقوق نیز در انتظار چنین افرادی خواهد بود، این بخشنامه برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی کاملا قانونی و معتبر می باشد. در بندهای مختلف این بخشنامه اشاره شده است، که ابتدا تبدیل وضعیت برای کارمندان با سابقه کاری بیشتر در اولویت قرار داده شود و سپس به تفکیک سابقه دیگر نیروهای دولتی نیز استخدام شوند. این بخشنامه دارای چندین بند مجزا است و هر یک از کارمندان شرکتی در صورتی که تمامی پارامترهای ذکر شده در بخشنامه را دارا باشند، به صورت رسمی در اداره یا سازمان مربوط استخدام خواهند شد. همچنین در این طرح در سال های آینده نیز با همین جدیت دنبال خواهد شد و تا حد امکان تعداد نیروهای شرکتی در بخش های مختلف مثل شهرداری، اداره آموزش و پرورش و حتی اداره پست کاهش پیدا کند، این بخشنامه باعث خوشحالی و شادمانی حجم قابل توجهی از کارمندان قراردادی در بخش های گوناگون شده است.

آخرین اخبار ساماندهی نیروهای شرکتی:

در سال های گذشته یکی از مشکلات دولت در بخش های گوناگون نیروهای شرکتی بودند، این نیروها توسط پیمانکارهای شرکتی استخدام می شوند و معمولا از تجربه کاری بالای ۵ سال برخوردار هستند. آخرین اخبار مربوط به ساماندهی و تبدیل نیروهای شرکتی همیشه به دقت دنبال می شود و حتی بحث و جدال های مختلفی در این زمینه بین دولتمردان صورت‌ گرفته است، چون بخشی از رجال سیاسی ایران موافق این طرح نمی باشند. اما در صحن علنی مجلس حدود ۸۳ درصد از نمایندگان و کابینه دولت سیزدهم موافقت خود را با این طرح به طور رسمی بیان کرده اند، این موضوع در مجلس به عنوان یک مطالبه عمومی عنوان شده است و رسیدگی به آن در هر شرایطی یکی از وظایف اصلی دولت به شمار می آید.

چون در غیر این صورت طرح تبدیل نیروهای شرکتی به قراردادی با مشکلات مختلفی پس از تصویب مواجه خواهد شد، در این طرح علاوه بر تبدیل وضعیت مزایا و پاداش مختلفی برای هر یک از کارکنان در نظر گرفته شده است. مطابق با این طرح نیروهای شرکتی تبدیل وضعیت خواهند داد و حتی در برخی از سازمان و اداره ها به دلیل حجم بالای کارمندان شرکتی آزمون های فراگیری برگزار می شود، در این آزمون ها هدف شناسایی نیروهای برتر و ممتاز شرکتی در بخش های گوناگون می باشد.

آخرین خبر از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

متاسفانه دولت قادر به استخدام تمامی نیروهای شرکتی در بخش های گوناگون نیست و در ادارات و سازمان هایی که تعداد کارمندان از جمعیت بیشتری برخوردار می باشد. از طریق آزمون و حتی بررسی های گوناگون اقدام به تبدیل وضعیت دائمی می کند، این تبدیل وضعیت کاملا قانونی و دائمی می باشد و هیچ فردی قادر به تبدیل این وضعیت نیست. در این طرح سابقه کاری فرد پس از استخدام نیز در نظر گرفته می شود و بر همان اساس حقوق و مزایا را فرد کارمندان دریافت خواهد کرد، دولت در استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی نهایت دقت و وسواس را به خرج می دهد. در این صورت تمامی افراد بر اساس موقعیت شغلی خود از بهترین حقوق و مزایای ممکن برخوردار خواهند شد و همچنین تمامی ایرادات این طرح در آخرین مصوبه برطرف شده است و در سال جاری و حتی سال آینده این طرح دنبال خواهد شد. از دیدگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام این طرح دارای بار مالی برای دولت است و به همین علت باید دولت از نظر ساختاری بهترین شرایط ممکن را باید داشته باشد، چون در غیر این صورت بودجه بندی سالانه کفاف هزینه های این تبدیل نیرو را نخواهد داد. این طرح در سال های اول که در مجلس طرح شد، مخالفان زیادی را به همراه داشت و حتی جریان این مخالفت ها در دو سال گذشته نیز ادامه داشت.

در حالی که در ادامه این گفت و گوها در نهایت تمامی رجال سیاسی‌ در خصوص این زمینه به اتفاق نظر رسیدند و اقدام تصویب این طرح کردند. با توجه به این که حجم قابل توجهی از نیروهای استخدام شده در بخش های گوناگون را افرادی با سن بیشتر تشکیل می دهند، تصویب این طرح می تواند باعث ورود نیروی جوان به بخش های دولتی شود و در این صورت دولت در نقطه شروع موفقیت قرار خواهد گرفت؛ برای پیشروی بیشتر دولت در مسیر سازندگی بهره گیری از چنین طرحی به نفع دولت خواهد بود.