دولت برای سفر حج یارانه در نظر بگیرد

 حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی درباره گرانی نرخ سفر حج گفت: یکی از سیاست‌هایی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و مجلس هم در این راستا قانون‌گذاری می‌کند ارزان شدن سفر‌های زیارتی و سیاحتی است و فراهم آوردن شرایطی که مردم بتوانند سفر‌های ارزان‌قیمت داشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از گران شدن نرخ حج مربوط به گرانی دلار است، اما این گرانی قیمت غیرمنطقی و غیرعادلانه است و از طرفی سازمان حج و زیارت و دولت باید در باب حج یک حساب ویژه باز کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: برخی سفر‌های غیرضروری را هر کسی که پول داشته باشد می‌تواند برود، اما سفر حج از واجبات دینی ما است و طبق آموزه‌های آسمانی ما نباید بگذاریم بیت‌الله از مردم کشورمان خالی بماند و عده‌ای باید حتما بروند لذا این شکل گران شدن ضربه سنگینی به فاز اعتقادی، دینی و فرهنگی مردم می‌زند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس بیان کرد: سفر حج سفری است که وقتی مردم می‌روند با توشه معنوی سرشاری برمی‌گردند و تاثیرش را تا آخر عمر خواهند داشت لذا دولت حتی اگر هزینه‌هایش بر اثر گرانی ارز و مسائلی از این دست به هزینه‌های بالایی تبدیل شود باید برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد و یارانه‌ای در این خصوص در نظر بگیرد که سفر حج به این شکل گران نشود.

دولت برای سفر حج یارانه در نظر بگیرد

وی گفت: سفر اربعین را که مردم ارزان می‌توانند بروند ببینید که چه استقبالی می‌کنند و قریب به پنج میلیون نفر به این سفر می‌روند که هم معنویت تحصیل می‌کنند و هم آسیب‌های اجتماعی کم می‌شود و هم آرامش و تمدد اعصاب برای کسانی که این مسیر را طی می‌کنند حاصل می‌شود لذا هزینه کردن در این مسیر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلسی که به حج تمتع رفته بودند همگی از قبل فیش داشتند و کسی از مجلس با هزینه دولتی و بیت‌المال به حج اعزام نشده است.