کمبود معلمان صدای مجلس را در آورد| انتقاد این نماینده مجلس به دولت درباره کمبود معلم

شیوا قاسمی پور با اشاره به بررسی تقاضای اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم تامین نیروی انسانی کافی برای وزارت آموزش و پرورش (کمبود معلم) توسط سازمان اداری استخدامی کشور، عنوان کرد: در نشست امروز کمیسیون آموزش، وزیر آموزش و پرورش حضور داشت ولی رئیس سازمان اداری و استخدامی حضور به عمل نیاورد و معاونان وی در جلسه حاضر شدند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئله کمبود معلم، مسئله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد و کلاس‌های درسی در سراسر کشور وجود داشت که پس از گذشت 30 تا 45 روز از شروع سال تحصیلی هنوز معلم نداشت.

کمبود معلمان صدای مجلس را در آورد| انتقاد این نماینده مجلس به دولت درباره کمبود معلم

قاسمی پور تصریح کرد: سئوال اصلی از سازمان استخدامی و وزیر آموزش و پرورش این بود که چه کسی پاسخگوی زمان هدر رفته دانش آموزان در کلاس‌‎هایی است که فرزندان این کشور بدون معلم سپری کرده‌اند که اگر روزانه 6 ساعت در 45 روز ضرب شود.

وی ادامه داد: یکی از سئوال‌های مطرح شده این بود چرا 28 هزار داوطلب پذیرفته شده در آزمون استخدامی بدون یک روز گذراندن دوره آموزشی در کلاس‌های درس حاضر شده و دوره های مهارت معلمی را ندیدند و بسیاری بدون تخصص مرتبط خود در کلاس های درس حاضر می‌شوند.

قاسمی پور یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده این بود که چرا کد استخدامی معلمان مهرآفرین هنوز پس از گذشت یک سال صادر نشده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نهایتا با پیشنهاد رئیس کمیسیون مقرر شد که یک جلسه فرصت برای پاسخگویی رئیس سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود تا پس از استماع این توضیحات نسبت به ارجاع این پرونده به صحن و قوه قضاییه تصمیم گیری شود. ما به دنبال دفاع از حق مردم با استفاده از ابزارهای قانونی هستیم.