جشن سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش

 در چنین روی شهر موصل که گروه تروریستی داعش آغاز "خلافت" خودخوانده خود را از آنجا اعلام کرده بود، آزاد شد. درهم شکسته شدن آخرین سنگر گروه تروریستی داعش پس از فداکاری‌های بی‌نظیر مردم عراق که با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس همراه بود، انجام شد و عراقی ها توانستند سرزمین خود را از لوث این گروه تروریستی و جنایتکار پاک کنند.

گروه تروریستی داعش به جنایات بزرگی در این سرزمین دست زد و به سرعت نقاب از خود برداشت و چهره حقیقی و جنایتکار خود را با کشتار، سرقت و نابودی استان های غربی تحت اشغال خود نمایان کرد.

پس از پیشروی های گروه تروریستی داعش به سمت بغداد پایتخت عراق که با حمایت و پوشش آمریکایی - صهیونیستی و حتی منطقه ای انجام شد، فتوای جهاد کفائی آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق صادر شد و پس از آن عراقی ها از هر سو برای پاسخ به این ندا و مبارزه با گروه جنایتکار داعش شتافتند و در آن مرحله، حماسه های جهاد و فداکاری‌ها را رقم زدند و پروژه آمریکایی‌ها برای سیطره یافتن بر کشورشان را خنثی و به شکست کشاندند.

پیروزی بر داعش تحولی واقعی در تاریخ عراق بود و این کشور را به جایگاه طبیعی خود در سطح منطقه و جهان بازگرداند و به نوعی همه جهان را از ظلم و ستم این گروه های جنایتکار نجات داد. این مرحله همچنین شاهد تولد نیروی مقتدر الحشد الشعبی به نمایندگی از عراق بود که امروز به یک قدرت امنیتی و رکن اساسی کشور برای مقابله با هر پروژه خارجی تبدیل شده است.

«علی الطویل» تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المراقب العراقی» گفت: پروژه آمریکایی‌ها پس از اشغال عراق، برنامه‌ای صد ساله و ترسیم شکل جدید منطقه برای دوره آینده پس از پایان «سایکس پیکو» را شامل می شد.

(موافقت‌نامه سایکس-پیکو (Sykes–Picot Agreement) یا موافقت‌نامه آسیای صغیر توافقی سری میان بریتانیا و فرانسه بود که در روز نهم ماه مه ۱۹۱۶ میلادی در خلال جنگ جهانی اول برای تقسیم امپراتوری عثمانی منعقد شد. این توافق‌نامه به تقسیم سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، میان فرانسه و بریتانیا منعقد شد.

الطویل گفت که آمریکایی ها وقتی نتوانستند به آرزوی خود برسند، روی سناریوهای متعددی از جمله فرقه‌گرایی، منطقه‌گرایی و تشکیل و حمایت از گروههای تروریستی برنامه ریزی کردند که برجسته ترین آنها داعش بود که با یک برنامه دقیق و بودجه‌های هنگفت برای سیطره بر عراق و قرار دادن آن به عنوان کشور تابعه آمریکا وارد عمل شد.

جشن سالروز پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش

وی افزود:‌ تشکیل الحشد الشعبی پس از فتوای مبارک مرجعیت عالی عراق و پیروزی بزرگی که به نیابت از جهان به دست آمد، کمر پروژه آمریکایی را که برای منطقه آماده شده بود و از عراق آغاز می شد، شکست.

همچنین «باقر الساعدی»‌ نماینده مجلس عراق در گفت و گو با «المراقب العراقی» گفت که پس از شکست گروه های جنایتکار داعش که برای اشغال کشور آمده بودند، «روز پیروزی» متعلق به همه مردم عراق است که به برکت فتوای مبارک مرجعیت عالیقدر شیعه و فداکاری های عظیم به دست آمد.

وی با اشاره به تشکیل سازمان الحشد الشعبی عراق افزود: این روز، تولد یک نیروی امنیتی ضربتی است که توانست کشور را آزاد و آن را حفظ کند و ثبات کامل را به تمام شهرهای کشور بازگردانده و از تکرار تخلفات جلوگیری کند و به تمام نقشه های تجزیه عراق و تداوم اختلافات فرقه ای و سیاسی، ضربه بزند.

عراق در جریان نبرد با گروهک های جنایتکار داعش افزون بر تخریب کامل زیرساخت های استان های غربی در نتیجه خرابکاری های این گروهک ها و آوارگی هزاران خانواده به استان های مرکزی و جنوبی و اقلیم کردستان عراق از ترس وحشیگری های این گروه های تروریستی، متحمل هزاران شهید و مجروح شد تا اینکه قهرمانان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس، گروه تروریستی و جنایتکار داعش را درهم شکستند و توانستند سرزمین های تحت کنترل این گروه تروریستی را آزاد کنند.