بلایی که کنعانی زادگان بر سر خودروهای وارداتی بازیکنان آورد

 اعضای تیم ملی فوتبال ایران به‌واسطه حضور در جام جهانی 2022 قطر از سوی دولت، مجوز ورود ماشین دریافت کردند. موضوعی که با واکنش تند اذهان عمومی مواجه شد؛ به‌ویژه آنکه شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و شکست 6گله مقابل انگلیس و ناکامی در رسیدن به مرحله حذفی سبب شد تا انتقاداتی پرشماری نسبت به اعطای مجوز ورود ماشین به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مطرح شود.

ورزشکاران در سایر رشته‌ها هم انتقادات خود را در این زمینه مطرح کردند تا حاشیه‌های پرشماری پیرامون این موضوع شکل گیرد. موضع‌گیری‌ها زمانی شدت بیشتری به خود گرفت که محمدحسین کنعانی‌زادگان در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که یک خودروی 100 میلیارد تومانی را با مجوز اعطا شده از سوی دولت وارد کرده است! البته بعد از آن، اسناد از بازیکنان دیگر هم منتشر شد که آن‌ها هم برای وارد کردن خودروی موردنظر خود تلاش کردند و چشم‌انتظار دریافت خودروی‌شان در ایران هستند.

باید مصوبه دولت را رویت کنیم تا شماره‌گذاری کنیم!

کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور نسبت به حواشی به‌وجود آمده پیرامون ورود ماشین از سوی بازیکنان تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: «تا مصوبه صریح دولت را نبینیم اجازه شماره‌گذاری به اینها نمی‌دهیم. هرچند که ما مانع داریم از این جهت که خودروهای لوکس که عامل تفاخر است وارد کشور نشود و در این حوزه فرمان داریم که باید مدنظر باشد. خودروهای خیلی لوکس را پلاک نمی‌کنیم اما،‌ باید عین مصوبه دولت را رویت کرده و سپس کسب تکلیف کنیم که آیا اینها قابل شماره‌گذاری است یا خیر؟»

بلایی که کنعانی زادگان بر سر خودروهای وارداتی بازیکنان آورد

هادیانفر با اشاره به اینکه هنوز خودرویی رسماً پلاک نشده، توضیح داد: «برخی خودروها. هم مشکلات گمرکی دارند که آن‌ها برطرف نشده است ولی به طور کلی هیچ خودرویی در این زمینه پلاک نشده است». با توجه به موضع‌گیری رئیس پلیس راهور، باید دید واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران وزارت ورزش و البته بازیکنانی که برای آن‌ها حواله ورود خودرو صادر شده، چه خواهد بود و تکلیف ماشین‌های وارد شده و البته خودروهایی که قرار است به‌زودی وارد شوند، چه می‌شود. در این‌باره البته باید واکنش مسئولان هیات‌دولت بود و دید که آیا این مسئله مهم در هیات‌دولت به تصویب خواهد رسید یا خیر.