امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان منفورتر از گذشته است

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در ابتدای جلسه علنی امروز(دوشنبه،20آذر) گفت: فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه را گرامی می‌داریم.

وی افزود: این شورا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگاه فرهنگی کشور است و بر این اساس باید بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت مقابله با جبهه فرهنگی دشمن را در دستور کار خود قرار دهد.

قالیباف ادامه داد: ابتکار،  خلاقیت توجه به ماهیت مردمی امور مرتبط با فرهنگ و دقت نظر در پایش وضعیت فرهنگی کشور باید همواره مورد توجه این شورا قرار گیرد. توفیق روز افزون این نهاد ریشه‌دار انقلاب اسلامی را از خداوند متعال خواهان هستم.

وی تاکید کرد: همچنین شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی با همکاری کامل آمریکا به عنوان پشتیبان اصلی و شریک آن ها در تمام جنایت‌ها به کشتار مردم بی‌گناه غزه و  نابودی زیرساخت‌های حیاتی زندگی مردم ادامه می‌دهد. موتور محرک و عامل اصلی نسل کشی در غزه پشتیبانی رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

قالیباف اظهار داشت: حوادث روزهای گذشته ثابت کرد که مردم غزه پیروز واقعی میدان هستند و  هیچ اقدامی نخواهد توانست شکست بزرگ و حیثیت بر باد رفته رژیم صهیونیستی در واقعه هفتم اکتبر را ترمیم کند. امروز رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان مراتب منفورتر از گذشته است  و تصور قدرت پوشالی آنها حتی در میان دوستانشان از بین رفته است.

وی گفت: مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از دولت‌های خود انتظار دارند اجازه ندهند ساختارهای غیرعادلانه چون شورای امنیت با لجبازی آمریکا رژیم صهیونیستی را در ادامه نسل کشی باز بگذارد. به یاری خدا و همان گونه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله فلسطین به سمت حل شدن حرکت می‌کند و حاکمیت فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین تشکیل خواهد شد.

قالیباف

قالیباف تاکید کرد:همچنین از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که بر اساس قانون الزام دولت به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین و قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت فهرست کالاهای مرتبط به شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آن شرکت‌های اسرائیلی هستند را اعلام کند و طبق این قانون دولت تمهیدات لازم را برای جلوگیری از واردات این کالاها به عمل آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:در این زمینه ضروریست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر اجرای این قوانین دریافت گزارش‌های لازم از وزارت امور خارجه باشد.