همراهی پسر نتانیاهو با تجزیه‌طلبان ایرانی

گلشیفته فراهانی بازیگر اسبق ایرانی چند سالی است که در خارج از ایران زندگی می‌کند و فعالیت تجزیه‌طلبی و ضد ایرانی دارد، در حاشیه مراسم صلح نوبل با عبدالله مهتدی دیدار می‌کند. عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب کومله خطاب به گلشیفته فراهانی می‌گوید: «ما هم‌پیمان بودیم یه مدتی» فراهانی در جواب: «تا ابد هستیم؛ ما هم‌پیمانیم تا همیشه!»

عبدالله مهتدی کیست؟

عبدالله مهتدی فرزند حاجی رحمان آقا مهتدی، در سال۱۳۲۸، در شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان‌غربی به دنیا آمد. پدر او از خان‌های زمان شاهنشاهی محسوب می‌شد که به دلیل خیانت به قاضی محمد و خدماتی که به رژیم پهلوی ارائه داده بود، به امر دربار به شهر تهران دعوت شد و در آنجا زندگی کرد. مهتدی تحصیلات خود را در تهران سپری کرد و در این شهر، با مارکسیسم آشنا شد و به یک فرد معتقد بدان تبدیل گشت.

در روز‌های پایانی پاییز۱۳۵۷، او همراه چند تن از دوستانش که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تهران و تبریز بودند، گردهم آمدند و سازمانی به نام «کومه له شورشگیری زه‌حمه تکیشانی کوردستانی ئیران» (سازمان انقلابی زحمت‌کشان کردستان ایران) را تأسیس کردند. عبدالله مهتدی برادر دیگری به نام صلاح‌الدین دارد که تئورسین اتحادیه میهنی کردستان عراق و مشاور جلال طالبانی بود. مهتدی چندین عملیات تروریستی را علیه رزمندگان جمهوری اسلامی سازماندهی کرد و همین فعالیت‌ها سبب شد تا در اولین کنگره گروهک کومله بعد از انقلاب اسلامی، به عنوان سرکرده این گروه انتخاب شود. او تا سال ۱۳۶۲ یعنی تا قبل از تأسیس حزب کمونیست ایران، در گروهک کومله و در سال ۱۳۶۲ به توصیه رقیب دیرین خود سیدابراهیم علیزاده، فعالیت‌های خود را به عنوان دبیرکل حزب کمونیست ایران (حزبی که در ستیز با مذهب است) آغاز کرد و از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۷۹، فعالیت‌های تروریستی خود را در این حزب ادامه داد.

عبدالله مهتدی

البته این اولین باری نیست که دیدار گلشیفته فراهانی با عناصر تجزیه‌طلب و ضد ایرانی رسانه‌ای می‌شود. پیش از این، فراهانی در اسفند سال گذشته با «برنارد لوی» دیدار داشته است. برنارد لوی چهره ضد ایرانی است که مدعی بود فاشیسم در ژنتیک ایرانی‌ها حک شده است!

«لوی» را می‌توان نماد سازمان اطلاعات فرانسه دانست؛ او شهوت بالایی برای حضور در جنگ‌های داخلی و منطقه‌ای دارد. جنگ‌هایی که تعداد قابل توجهی از آن به تجزیه کشور‌ها ختم شده است. هرجا طرح تجزیه‌ها و ناامنی اتفاق افتاده برنارد لوی نیز در آنجا حضور داشته؛ جنگ داخلی پاکستان و حمله هندوستان (۱۹۷۱ میلادی)، جنگ داخلی آنگولا میان متحدان شوروی و متحدان آمریکا (۱۹۷۵ میلادی)، جنگ داخلی افغانستان و حمله شوروی (۱۹۸۱ میلادی)، جنگ داخلی لبنان و حمله اسرائیل (۱۹۸۲ میلادی)، جنگ داخلی اتیوپی (۱۹۸۶ میلادی)، جنگ بوسنی (۱۹۹۲ میلادی)، جنگ داخلی سودان (۲۰۰۱ میلادی)، جنگ گرجستان و روسیه (۲۰۰۸ میلادی)، جنگ لیبی (۲۰۱۱ میلادی)، کودتای اوکراین (۲۰۱۴ میلادی)، جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق (۲۰۱۷ میلادی) و جنگ اوکراین و روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی از جمله نقاط حضور برنارد لوی طی بیش از نیم قرن گذشته است. او علاقه بیمارگونه‌ای به ایجاد درگیری در مناطق مسلمان نشین و ایجاد نوعی ائتلاف از صلیبیون علیه بلاد اسلامی دارد. 

برنارد لوی

گفتنی است که گلشیفته فراهانی در جریان اغتشاشات سال گذشته در استوری صفحه اینستاگرام خود عکس مهسا امینی را با پرچم تجزیه‌طلبان ترکیب کرده بود که نشان می‌دهد گلشیفته فرقی با دیگر عناصر تجزیه طلب ندارد.

پست گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی در مصاحبه با شبکه فرانسوی از کشور مستقل کردستان عراق می‌گوید و از نقشه کردستان مستقلی حرف می‌زند که بخشی از ایران هم جزئی از آن است و وطن را تجزیه کرده است!

داستان تجزیه‌طلبی گلشیفته فراهانی از جایی جالب می‌شود که پسر نتانیاهو بعد از دیدار جنجالی دو عنصر تجزیه‌طلب (فراهانی و مهتدی) در یک استوری از پرچم تجزیه‌طلبان کردستان حمایت کرده است!

تجزیه‌طلبان کردستان