بی‌توجه دولت به واردات خودروهای کارکرده

 عبدالجلال ایری با انتقاد از واردات قطره چکانی خودرو، گفت: مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت خود درصدد ساماندهی بازار خودرو بود و در این راستا اجازه واردات خودرو را پس از سال‌ها ممنوعیت با تصویب قوانین صادر کرد اما نکته مهم در این زمینه اجرای درست این قوانین است زیرا قانونی که خوب باشد اما اجرایی نشود، تاثیری در بهبود زندگی مردم نخواهد داشت.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه از زمان تصویب قانون واردات خودرو بیش از 1.5 سال می گذرد اما تعداد خودروهای وارداتی بسیار محدود بوده و تاثیری در بازار نداشته است درحالیکه دولت وعده واردات 100 هزار دستگاه در سال گذشته را داده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اینکه دولت و وزارت صمت عزمی برای واردات خودروهای نو ندارد، به واردات خودروهای کارکرده نیز بی‌توجه است درحالیکه می‌توان با منابع ارزی کمتر، تعداد بیشتری خودروهای کارکرده وارد کرد و با این روش از یک سو با افزایش عرضه نیاز بازار را تامین و از سوی دیگر تولیدکنندگان را ملزم به ارتقای کیفیت و کاهش هزینه سربار کرد.

بی‌توجه دولت به واردات خودروهای کارکرده

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: نه تنها تعداد خودروهای وارداتی طی ماه‌های گذشته محدود بوده بلکه به دلیل تعرفه بالا واردات این خودروها با قیمت‌های مناسب به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد، حال آنکه که هدف قانون‌گذار از واردات درآمدزایی از این مسیر نبوده بلکه هدف ساماندهی بازار خودرو و تامین خودرو برای همه اقشار جامعه بوده است.

ایری افزود: دولت باید ضمن اینکه آئین‌نامه واردات خودرو را هرچه سریعتر تصویب و ابلاغ کند، بستر اجرای آن را نیز فراهم آورد تا مردم بتوانند تاثیر این قانون را در زندگی خود به خوبی مشاهده کنند.