بازار مسکن کاهشی نبوده بلکه دچار‌رکود شده است/ لزوم افزایش همکاری‌های میان بخشی و پرداخت تسهیلات

  رحمت الله فیروزی پوربادی ، نماینده مردم نظنز و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در‌گفت‌وگو با افکارنیوز به تشریح اثرات کنترل ترازنامه در کاهش قیمت مسکن پر‌داخت و دراین باره اظهارکرد: وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی در حوزه مسکن انجام داده و دولت نیز نسبت به کنترل بازار مسکن اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های شخص وزیر راه و شهرسازی تورم مسکن بهبود یافته و همچنان نیز پیش‌بینی می‌گردد اتفاقات خوبی مقرر شود. با وجود سیاست‌گذاری‌های مثمرثمر در حوزه مسکن همواره معتقدیم که قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش پیدا نکرده بلکه بازار‌ مسکن دچار رکود شده است.

فیروزی پوربادی ادامه داد: رکود در بازار‌مسکن موجب شده تا برخی گمان کنند بازار مسکن دچار کاهش قیمت شده است. متاسفانه در شرایط حال‌حاضر‌به سبب عدم تسهیلات و مشکلات مطرح، امکان خرید مسکن از قشر متوسط و رو به پایین جامعه سلب شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس  با تاکید بر لزوم افزایش ساخت و ساز در بازار‌مسکن تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌ها اگرچه مثمرثمر اما نتیجه خاص خود را مبرهن نکرده است. متاسفانه تقویت و افزایش تولید نیز به جد در دستورکار قرارنگرفته و رکود فعلی بیش از هرچیز به سبب مشکلات مالی مردم اسست.

او همچنین خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت سیزدهم، وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مدیریتی حوزه مسکن مبرهن است و همواره اهتمام دارند تا گام‌های بزرگی در این حوزه رویت شود.

رحمت الله فیروزی پوربادی

نماینده مردم نطنز در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن ادامه داد: به منظور نمایان شدن اثرات سیاست‌گذاری‌های درست در حوزه مسکن، ضرورت دارد تا همکاری‌های میان بخشی افزایش یابد و اختصاص تسهیلات بیش از پیش شود.

وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به معضلات نبود مصالح و منابع مالی کافی برای ساخت مسکن متذکر شد: به منظور کسب نتیجه درست از سیاست گذاری‌ها ضرورت دارد تا اختصاص مصالح و زمین تسهیل گردد و روند ساخت مسکن تسریع شود.