وزیر خارجه حرف آخر را زد/ طوفان الاقصی تصمیم مستقل حماس بود

حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در قم از ناکامی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر و عدم توفیق در دستیابی به اهداف شان از جمله نابودی و یا خلع سلاح حماس خبر داد و اظهار داشت: هیچ کدام از این اهداف محقق نشده و ۸۰ روز جنایت و کشتار ثمره‌ای برای شان نداشته است، وقتی دیدند نمی‌توانند به هدف نابودی حماس نزدیک شوند تبادل اسرا را با حماس مطرح کردند.

وی گفت: وضعیت منطقه به نحوی است که همانطور که شروع عملیات طوفان الاقصی به خواسته امریکا نبود، پایان آن نیز به خواست گروه‌های مقاومت رقم خواهد خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از توانمند شدن جریان‌های مقاومت اسلامی درمنطقه و نیز فلسطین سخن گفت و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین خودشان به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌اند که بمباران‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته خللی به این توانمندی وارد سازد.

وزیر خارجه حرف آخر را زد/ طوفان الاقصی تصمیم مستقل حماس بود

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات انصارالله یمن و حزب الله لبنان اضافه کرد: در جنگ اخیر غزه، حوثی‌ها امروز در دریای سرخ یک رژیم حقوقی جدیدی در جلوگیری از حرکت های کشتی هایی که مقصد آنها سرزمین اشغالی است، ایجاد نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنیم که از گروه‌های مقاومتی که در برابر استکبار جهانی مبارزه می‌کنند و در امنیت منطقه خاورمیانه نقش‌آفرینی می‌کنند، حمایت می‌کنیم؛ اما طوفان الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملاً مستقل حماس بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هم اینک در منطقه غرب آسیا گروه‌های به‌ظاهر کوچک مقاومت اسلامی، برنامه و سیاست‌های آمریکا را دچار چالش کرده و رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ بیش از ۸۰ روزه غزه، اضافه کرد: روزانه صدها سلاح و تجهیزات نظامی وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود؛ اما امروز رژیم صهیونیستی نتوانسته به هیچ‌کدام از خواسته‌های خود برسد .

وزیر امور خارجه ادامه داد: طبق بیان صریح اسماعیل هنیه در حال حاضر فقط ۱۴ درصد از نیرو و امکانات حماس درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

وی عنوان کرد: مقاومت برای ماه‌ها جهت ادامه وضع کنونی برنامه دارد و امروز غربی‌ها به‌صراحت بیان می‌کنند که پیروز جنگ غزه تاکنون حماس بوده است و گروه‌های مقاومت به‌درستی موفق شده‌اند که جنگ و شرایط غزه را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: امروز بعضی از کشورهای غربی با مطرح‌کردن اصطلاحاتی مانند " حماس سیاسی" و " حماس نظامی" درصدد پایان جنگ بر اساس مذاکره با حماس هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امروز در اتاق‌های فکر آمریکا اختلاف‌نظرهای زیادی در حمایت بی‌وقفه ایالات متحده از اسراییل غاصب به وجود آمده‌است و آنها شکست رژیم صهیونیستی را شکست آمریکا قلمداد می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشور گفت: قدرت هژمونی آمریکا امروز دیگر قدرت اعمال سیاست‌های خود را ندارد به‌نحوی‌که امروز یک نیروی غیردولتی مانند حماس ۸۰ روز است که تمام سیاست‌ها و خواسته‌های آمریکا را دچار چالش کرده‌است.

وی بیان داشت: در جهان کنونی مفاهیم بین‌المللی و سازوکارهای قبلی در دست تغییر و تحول است که در دل آن فرصت‌های زیادی برای انقلاب و پیگیری اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به وجود آمده‌است.

وزیر امور خارجه کشور گفت: یکی از نمادهای این تغییر، تحول در نگاه به هژمونی یک قدرت در جهان است؛ امروز به‌رغم اینکه آمریکا هنوز در مباحث اقتصادی و نظامی تاثیرگذار است؛ اما قدرت آن به‌صورت روزافزون درحال افول است.

«سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» روز گذشته در قم با شعار «رسالت حوزه‌های علمیه و اولویت تبلیغ» آغاز شد و امشب با برگزاری اختتامیه به کار خود خاتمه می‌دهد.

روز گذشته کمیسیون‌های تخصصی این اجلاسیه تشکیل شد. چهار کمیسیون اجلاسیه شامل «اقتضائات و تحولات جامعه بین الملل در امر تبلیغ»، «تولید محتوا، شیوه‌ها و ابزارهای تبلیغی»، «آسیب‌شناسی در ابعاد فرهنگی و تبلیغی کشور» و «انتخابات، فرصت‌ها، تهدیدها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم» بودند.

از سال ۱۳۷۸ بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزاری نشست با علمای بلاد را در دستور کار خود قرار داد و قرار بر آن شد ۲ سال یکبار اجلاسیه علمای بلاد با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شود.