مجازات مدیران و موسسان متخلف مدارس غیردولتی تعیین شد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ماده ۱۶ این طرح را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، یک بند به عنوان بند (ث) به ماده ۳۵ قانون به شرح زیر الحاق و عنوان بندهای (ج)، (چ) و (ح) به (ج)، (چ)، (ح) و (خ) اصلاح می‌شود و یک تبصره به عنوان تبصره ۴ به این ماده الحاق می‌شود:

ث- جریمه نقدی مؤسس تا ۱۰۰ درصد شهریه (ابلاغی) کل دانش آموزان مدرسه در همان سال و دانش آموختگان مرکز در همان نیم سال یا دوره آموزشی

تبصره ۴- در صورت قطعیت مجازات بند (ث)، جریمه نقدی به حساب درآمدهای عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. معادل صد در صد وجوه مزبور در اختیار صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی قرار می‌گیرد تا در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی مناطق محروم هزینه شود.

در ماده ۳۵ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، مجازات‌هایی برای مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی در صورت تخلف از تکالیف مندرج در این قانون، موارد مندرج در ماده (۸) قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۱۳۷۲/۹/۷ متناظر با مدارس غیردولتی و سایر مقررات ابلاغ شده از طرف وزارت آموزش و پرورش تعیین شده است.

مجازات مدیران و موسسان متخلف مدارس غیردولتی تعیین شد

در ادامه جلسه، ماده ۱۷ این طرح هم تصویب شد که بر این اساس، یک تبصره به ماده (۳۶) قانون، به شرح زیر الحاق می‌شود:

تبصره- شورای راهبردی، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی می‌تواند در خصوص تعلیق تمام یا قسمتی از مجازات مؤسس یا مدیر، رأی مقتضی را صادر کند و همچنین می‌تواند در صورت اجرای مجازات، برای یک بار رأی به توقف موقت مجازات دهد.