روایت سروری از دیدار با میرحسین موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی

پرویز سروری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به روز ۹ دی، این روز را به شهروندان تهرانی و هموطنان ایرانی تبریک گفت و عنوان کرد: ۹ دی روز پرافتخاری است که حق و باطل مشخص شد و این روز توانست یک  اطلاع رسانی بزرگ و تمایز بزرگی ایجاد کند و من در آن زمان در کمیته انتخابات مسئولیت داشتم و با همه مراجع و شخصیت های تاثیرگذار جلسه داشتیم؛ به سه مورد اشاره می‌کنم. یکی اینکه در جلسه با میرحسین موسوی بحث طولانی در مورد انتخابات داشتیم اما در انتها موسوی گفت که اگر همه ملت بگوید تقلب نشده، من می‌گویم تقلب شده است.

 

سروری ادامه داد: جلسه ای هم با آقای خاتمی داشتیم و توضیح مفصل دادند و عنوان کردند که من هشت سال رئیس جمهور بودم و می‌دانم که امکان تقلب در ایران نیست، هرچند ممکن است که تخلف صورت گیرد؛ اما به دلیل حضور هیأت اجرایی و... عملا امکان تقلب نیست و من به موسوی گفتم قبل از خطبه آقا موضوع را به ایشان اعلام کنند چراکه یقین دارم که رهبری موضوع را دنبال می‌کنند اما متاسفانه قبول نکرد و من به خاتمی گفتم که این حرفها را به رسانه بزنید چراکه آب روی آتش است که متأسفانه حاضر نشد مسئولیت بزرگی را که روی دوشش بود، انجام دهد.

سروری افزود: در جلسه با مرحوم هاشمی هم در قسمتی گفت من و آقا روی موضوعات مختلف بحث می‌کنیم و در برخی مواقع بحث به نتیجه نمی رسید، اما چون رهبری،  ولی فقیه هستند من با وجود رأی متفاوت از وی اطاعت می‌کنم که سردار کوثری به مرحوم هاشمی گفت همین موضوع و تبعیت را در فتنه انجام دهید تا مشکل حل شود و مردم را از سردرگمی در بیاورید؛ اما متأسفانه مرحوم هاشمی در این زمینه بر مسیر خود پافشاری کردند.

به گفته وی، مردم با بصیرت توانستند راهشان را از خواص جدا کنند و در حماسه ۹ دی ما توانستیم جلوی بدعت های غیرقانونی در انتخابات را بگیریم که شخص، جای قانون نظرات خود را تحمیل کند.

روایت سروری از دیدار با میرحسین موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی

وی همچنین ضمن تشکر از راه اندازی  پویش آزادی مادران زندانی، گفت: این اقدام مبارک و مهمی است که در کشور راه اندازی شده و امید است این پویش توسعه یابد و از شهرداری تهران می‌خواهیم که  با جدیت بیشتر این پویش ها را حمایت کند.

وی در ادامه افزود: از وزیرکشور تشکر می‌کنم  که در رابطه با تاکسی های اینترنتی بالاخره اعلام موضع کردند و بلبشویی که در مورد تاکسی اینترنتی هست را سامان دادند و موضع صریح وزیر کشور که ساماندهی تاکسی های اینترنتی را به شهرداری ها واگذار کردند را تشکر می‌کنم.