چرا نتایج تحقیقات ترور حاج قاسم و ابومهدی در عراق فاش نشد؟

محمد البلدوی، نماینده پارلمان عراق علت عدم اعلام نتایج ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس را دخالت بسیاری از احزاب داخلی و خارجی در این عملیات دانست و افزود که در این عملیات افراد غیرنظامی و امنیتی حضور دارند.

البلدوی در گفتگو با المعلومه گفت: «محاکمه کردن آمریکا و محاکمه همه کسانی که دستور ترور را صادر کرده‌اند زمان زیادی می‌طلبد. موساد و سیا نیز در این روند دخالت می‌کنند.

او ادامه داد: برخی از سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های حاشیه خلیج فارس با ارسال اطلاعات و مختصات در انجام این ترور نقش دارند. تبیین جزئیات جنایت یک مطالبه مردمی و قانونی است.

البلدوی در پایان تاکید کرد که نتایج اولیه احزاب  داخلی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق را که با واشنگتن روابط تنگاتنگی داشت و در زمان انجام این ترور رئیس سازمان اطلاعات عراق بود، تبرئه نکرد افزود که دولت الکاظمی در ترور رهبران مقاومت دست داشت.

مطالبات مردمی و سیاسی عراق همچنان برای افشاگری و پاسخگویی همه دست اندرکاران و توطئه کنندگان در ترور فرماندهان مقاومت همزمان با سالگرد جنایت فرودگاه بغداد ادامه دارد.

چرا نتایج تحقیقات ترور حاج قاسم و ابومهدی در عراق فاش نشد؟

پیش از این دادستانی عراق دستور تحقیقات از مصطفی الکاظمی نخست وزیر و رئیس سرویس اطلاعات سابق این کشور را در خصوص شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس صادر کرد. علی ترکی الجمالی نماینده فراکسیون الصادقون نیز در این خصوص گفت که درباره جنایت فرودگاه بغداد در دوره «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشبرد امور پنهانکاری شد. شواهدی وجود دارد که تایید می کند افسرانی در دولت الکاظمی در همدستی یا سرپوش گذاشتن بر جنایت و عدم افشای دست اندرکاران، دست داشتند.