واکنش رسمی این مقام دولتی به افزایش قیمت بنزین

داوود منظور ، رئیس سازمان برنامه بودجه در ادامه افزود: افزایش قیمت ها رابطه متقابل با دستمزدها دارد وقتی دستمزدها افزایش می یابد اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی، خود به خود در قمیت ها هم منعکس می شود بنابراین بین اینها باید تعادل ایجاد کنیم.

 

او گفت: دنبال آن هستیم تا قیمت ها را به روند بلندمدت برگردانیم. باتوجه به اینکه افزایش هزینه ها را شاهد بودیم باید افزایش دستمزدها را هم داشته باشیم. تصمیم ارزی اخیر عراق به تنظیم‌گری جدید بوده و وزارت صمت هم بر اساس این سیاست ها، تبادلات را تنظیم‌گری می کند.

او اشاره کرد:‌ برای ۳ ماه آخر سال تصمیم گرفتیم تا تخصیص منابع به پروژه های عمرانی سرعت بگیرد. لایحه بودجه ۱۴۰۳ دوقسمتی است و در حال آماده سازی بخش دوم هستیم تا کنون ۸ جلسه برای تنظیم بخش دوم داشته ایم در روزهای آینده وارد مذاکره با وزرا می شویم.موضوع قیمت بنزین باید در یک سطح قانونگذاری تصممیم گیری شود و شورای سران قوا برای مسایل اضطراری است.

در ادامه نیز افزود: سامان دهی بازار انرژی نیاز به سیاست پایدار دارد و در سطح رابطه دولت و مجلس باید پیش بینی شود. افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شود آنچه ما در این لایحه دیده ایم، ۱۰ درصد افزایش منابع هدف مندی است اما درباره ترکیب آن تصمیم نگرفته ایم. در بحث سیاست قیمتی سوخت در لایحه بودجه، تصمیمی نگرفته ایم.

 

حجم ویدیو: 33.59M | مدت زمان ویدیو: 00:05:20