اقدامات فوری وزارت خارجه درباره عملیات تروریستی کرمان

 در پی اقدام تروریستی روز گذشته (چهارشنبه) ۱۳ دی ماه در گلزار شهدای کرمان که ۸۴ نفر شهید و ۲۸۴ نفر نیز مجروح شدند، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که این وزارتخانه براساس اطلاعات به دست آمده اولیه از منابع رسمی، «اقدامات فوری حقوقی و بین‌المللی» خود را از طریق سازمان ملل متحد آغاز کرده است.

شب گذشته و در پی این عملیات تروریستی سفیر ایران در سازمان ملل امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد که ایران متعهد به استفاده از تمامی سازوکارهای موجود برای اطمینان از پاسخگو کردن مسؤولان و همدستان آن‌ها در این اقدام شنیع تروریستی است.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه نیز در بیانیه‌ای عنوان کرد که در تعامل و همکاری با سایر مراجع ذیربط کشور، همه ظرفیت خود را برای محکومیت جهانی این حمله تروریستی و پیگرد و تعقیب آمران و ‌مباشران تروریست آن به کار خواهد گرفت.

اقدامات فوری وزارت خارجه درباره عملیات تروریستی کرمان

حسین امیرعبداللهیان با بیان اینکه شهادت ده‌ها نفر از هموطنان عزیز در جریان عملیات تروریستی کرمان در مراسم سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، موجب اندوه و تالم شد، به خانواده شهدا و عموم ملت ایران تسلیت گفت و برای مجروحان نیز شفای عاجل مسئلت کرد.