مکتب مقاومت سردار شهید پابرجاست؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست‌خورده‌اند

«نعمت میرزااحمد» کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی به بررسی نقش شهید « سردار سلیمانی » در مبارزه با تروریسم بین‌المللی و تامین امنیت منطقه‌ای و جهانی پرداخته است.

در این یادداشت آمده است: 4 سال از ترور ناجوانمردانه سردار سرافراز قاسم سلیمانی می‌گذرد، اما با افزایش فاصله زمانی با تاریخ ارتکاب این جنایت تروریستی توسط آمریکا، ابعاد جدید قهرمانی و جان‌فدایی‌های این شهید راه راستین برجستگی بیشتری به خود می‌گیرد.

امروز دیگر همه ملت‌های جهان می‌دانند که سردار سلیمانی در واقع قهرمان مبارزه با تروریسم بین‌المللی بود و در این راه جان شیرین خود را فدای ثبات و امنیت در ایران، منطقه و جهان کرد.

همچنین وی با شهادت خود بشر امروزی را متوجه این حقیقت غیر قابل انکار کرد که تروریست اصلی دولت آمریکاست. وجود سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت برجسته نظامی که از توان مدیریت استراتژیک در این حوزه حساس و حیاتی سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی برخوردار بود، برای آمریکا و غرب تهدید جدی به شمار می‌رفت. زیرا آنها برای خاورمیانه برنامه‌‌ای در نظر گرفته بودند تا این منطقه را همیشه در شرایط هرج و مرج نگاه دارند و منابع و ذخایر آن را همانند گذشته به یغما ببرند.

همزمان آمریکا از این طریق هدف دیگری را نیز دنبال کرده و می‌کند که بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه به منظور انحراف توجه ملت‌های منطقه و به‌خصوص گروه‌های بالقوه مقاومت از مظلومیت فلسطین و جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی است. آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد و رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دست به اقدامات جنون‌آمیز نظامی می‌زند، در حقیقت دلیل بیچارگی «تل‌آویو» در برابر گروه جهادی حماس و مردم غزه است که با مکتب سردار شهید ارتباط مستقیم دارد. 

مکتب مقاومت سردار شهید پابرجاست؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی شکست‌خورده‌اند

همان‌گونه که برای همه روشن شده است، ویژگی منحصر به فرد شخصیتی سردار سلیمانی حمایت از مظلومین و مقابله با سلطه‌گری در جهان بود که در راس آن آمریکا قرار دارد. آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به این هدف در خاورمیانه اقدام به ایجاد گروه‌های تروریستی کردند که تمرکز خاص آنها روی داعش بود. قرار بود توسط تروریست‌ها دولت‌های عراق و سوریه ساقط و روند تجزیه منطقه آغاز شود و سایر مناطق مهم جهان را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

اما جریان‌های مقاومت و به‌خصوص با اقداماتی که تحت مدیریت میدانی سردار سلیمانی پیاده شد، اهداف شوم آمریکا و متحدانش نقش بر آب گردید و در نهایت داعش مواجه شکست شد که خدمت بزرگی برای بشر است. اگر این اتفاق مهم رخ نمی‌داد، امروز خطر «خلافت داعشی» دامن‌گیر بسیاری از مناطق جهان از جمله اروپا بود که وجدان‌های بیدار به این امر اذعان می‌کنند.

از این منظر ترور سردار سلیمانی در حقیقت به معنای ایجاد ممانعت در مسیر مبارزه با تروریسم بین‌المللی است که برای ارتکاب این جنایت باید آمریکا و همدستانش در دادگاه عدالت پاسخ‌گو باشند. بی‌توجهی جامعه جهانی به این موضوع می‌تواند دیگرباره باعث امیدواری جریان‌های تروریستی و تکفیری و به‌خصوص داعش و القاعده برای تغییر جغرافیای سیاسی خاورمیانه شود. ناگفته نماند که حضور پایگاه‌های متعدد نظامی آمریکا در خاورمیانه و غرب آسیا تسهیل‌کننده این امر خواهد بود.

البته مکتب مقاومت سردار شهید پابرجاست و اجازه تحقق چنین اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و فراتر از آن را نخواهد داد، اما با این وجود بیداری و همسویی جامعه جهانی و به‌خصوص کشورهای اسلامی در امر مبارزه با جریان‌های تروریستی و تکفیری ضروری است.