واکنش نادر قاضی پور به رد صلاحیتش در انتخابات مجلس در اسفند 1402

نادر قاضی‌پور یکی از کاندیداهایی است که صلاحیت او توسط شورای نگهبان رد شده است. او در واکنش به خبر ردصلاحیت خود به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: «من حتما اعتراض خواهم کرد چون این حق را دارم.»

 

وی همچنین با اشاره به ردصلاحیت ۲۶ نماینده مجلس توسط هیأت نظارت گفت: «در مجلس دهم نمایندگان با گرایشات مختلف حضور داشتند ولی مجلس یازدهم در خط دولت عمل می‌کرد و همین‌ که ۲۶ نفر هم رد شده‌اند، تعداد زیادی به نظر می‌رسد.»

کاتب: من را بی دلیل ردصلاحیت کردند /شورای نگهبان به همان روش گذشته عمل کرد /مشارکت افت خواهد کرد

حقیقت پور: اکثر نمایندگان ادوار ردصلاحیت شدند /شورای نگهبان تجدیدنظر کند /۴ نفر ردصلاحیت شدند که می‌توانستند نیم میلیون رای بیاورند

مشروح گفتگوی نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس را در خبرگزاری خبرآنلاین می‌خوانید.

*********************

* آقای قاضی پور! خبر رد صلاحیت شما در فضای رسانه‌ای مطرح شده است، علت آن چه بود؟

بله، هنوز نرفته‌ام برگه‌اش را دریافت کنم قرار است آن را دریافت کنم.

عملکرد خودم را از آقایان بهتر می‌دانم

* شما به نتایج اعتراض خواهید کرد؟

من حتما اعتراض خواهم کرد چون این حق را دارم. انتظار داشتم که با من برخورد خوبی داشته باشند و اصلا توقع نداشتم که رد صلاحیت شوم چون عملکرد خودم را از آقایان بهتر می‌دانم؛ من در فتنه‌های سال ۶۰، ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱، از اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری دفاع کردم و خیلی جدی وارد کارزار شدم.

این نظام از آن ماست. من اعلام کرده بودم که نفوذ جاسوسان در بدنه بالاست و آن‌ها می‌خواهند نیروها و فرزندان انقلاب را از نظام جدا کنند ولی یقینا ما خیلی محکم‌تر هستیم؛ زیرا ما اسلام را با این آقایان نشناختیم و اهل اسلام هستیم و از پای جان از صلابت نظام و شهدای نظام دفاع خواهیم کرد.

باید به هر نحوی مشارکت را بالا ببریم

واکنش نادر قاضی پور به رد صلاحیتش در انتخابات مجلس در اسفند 1402

* نظرشما درباره ردصلاحیت‌های این دوره انتخابات چیست؟

اگر ما حق قانونی داشته باشیم باید از طریق قانون، حقمان را بگیریم و بتوانیم اعتراض کنیم؛ تا مشخص شود که چرا نمی‌خواهند افرادی که شانس بالایی دارند، رای مناسبی خواهند داشت و مشارکت را بالا می‌برند در انتخابات حضور داشته باشند. در میان افراد رد شده، من افراد بسیار خوبی را دیده‌ام که ان‌شاالله در بررسی شورای نگهبان احقاق حق شوند تا به قول رهبرانتخابات پرشوری داشته باشیم.

مقام معظم رهبری پرشور بودن انتخابات و حضور در انتخابات را وظیفه شرعی اعلام کرده است؛ لذا نباید مردم را دلسرد کنیم تا مشارکت کم شود. ما باید به هر نحوی مشارکت را بالا ببریم ولی با این افرادی که رد شده‌اند مقداری دلسردی به وجود می‌آید که باید با تایید آن‌ها دلسردی را از مردم رفع کند و باید بدانیم که پیروزی در نهایت از آن اسلام و مسلمین است.

در ارومیه اکثر افراد شاخص ردصلاحیت شده‌اند

* فکر می‌کنید تا چه میزان دایره رد و تایید صلاحیت‌ها در این دوره تنگ شده است و رد صلاحیت‌ها تا چه میزان گسترده بوده است؟

تعدادی افراد شاخص را تایید کردند تا بگویند که همه را تایید کرده اند اما این طور نیست؛ به عنوان مثال در ارومیه اکثر افراد شاخص ردصلاحیت شده‌اند.

* شما کسی را از چهره‌های شاخص می‌شناسید که رد صلاحیت شده باشد؟

آقای عیسی زاده از میاندوآب که ۲ دوره نماینده بود، آقای جهانگیرزاده از ارومیه که ۳ دوره نماینده بودند.

باید با هرگونه انحصارطلبی و جداسازی مردم از نظام مقابله کنیم

* پیش‌بینی شما از میزان مشارکت در انتخابات چیست؟

ما باید تا می‌توانیم میزان مشارکت را بالا ببریم نه به دلیل منافع خودمان، بلکه برای پاسداری از خون شهدا، اجرای فرامین رهبری، تثبیت نظام، مقابله با شیطان بزرگ و کوچک و حفظ نیروهای مسلح؛ باید مردم را به انتخابات دعوت کنیم. ضمن این‌ که باید تلاش کنیم توطئه دشمن را خنثی کنیم و نفوذی‌های داخل نظام را شناسایی کنیم و به دادگاه قوه قضاییه تحویل دهیم.

این‌که می‌گویند در مجلس دهم ۹۰ نماینده فساد دارند یا در مجلس یازدهم ۲۶ نماینده رد صلاحیت شده‌اند مسئله ساده‌ای نیست و باید به آن رسیدگی شود. ما باید با هرگونه انحصارطلبی و جداسازی مردم از نظام مقابله کنیم و به فرمایشات رهبری گوش فرا دهیم تا همه بدانند صاحبان نظام کل ملت هستند.

این دوره از مجلس، شورای نگهبان را با مشکلات زیادی مواجه کرد

* همانطور که شما اشاره کردید، در انتخابات مجلس یازدهم، ۹۰ نماینده مجلس دهم رد شدند ولی در این دوره شورای نگهبان فقط ۲۶ نماینده را رد صلاحیت کرده است، نظرتان درباره این موضوع چیست؟

در مجلس دهم نمایندگان با گرایشات مختلف حضور داشتند ولی مجلس یازدهم در خط دولت عمل می‌کرد و استیضاح زیادی انجام نشد. این دوره از مجلس، شورای نگهبان را با مشکلات زیادی مواجه کرد چون تعداد زیادی از طرح‌هایشان را برگشت می‌داد. این افراد با هم یک کاسه بودند و همین‌ که ۲۶ نفر هم رد شده‌اند، تعداد زیادی به نظر می‌رسد.