فردی که تاسیسات هسته ای نطنز را ویروسی کرد! +عکس

فرد مذکور مهندس 36 ساله هلندی بوده با همسر ایرانی که در دبی برای یک شرکت حمل و نقل بین المللی کار می‌کرده است.

اریک فان سابن سال 2008 به همراه همسرش وارد ایران شده و قرار بوده 10 روز در ایران برای تعطیلات سال نو میلادی حضور داشته باشند اما همسرش در مصاحبه ای که به تازگی انجام داده گفته که اریک بعد از یک روز، اصرار کرد که باید ایران را ترک کنیم.

فردی که تاسیسات هسته ای نطنز را ویروسی کرد! +عکس

به نوشته رسانه هلندی اتفاق مرموز در این رابطه این بوده که دو هفته بعد از اینکه آقای فان سابن عملیات انتقال ویروس به نطنز روا با موفقیت انجام می دهد (16 ژانویه 2009 ) در یک تصادف می میرد .

طرف ویروس را از طریق پمپ های آب به مجموعه نطنز وارد کرده. با مایکل هیدن رئیس وقت آژانس امنیت ملی آمریکا مصاحبه کردند که گفته انتقال پمپ‌های آلوده یک شاهکار فنی بود و تضمین می کرد سانتریفوژهای پیشرفته ایران از کار بیفتند. هیدن الان رئیس طرح امنیت سایبری شبکه برقی آمریکاست.

این مهندس ویروس را از طریق پمپ های آب به مجموعه نطنز وارد کرده است. مایکل هیدن رئیس وقت آژانس امنیت ملی آمریکا پیش از این گفته است انتقال پمپ‌های آلوده یک شاهکار فنی بود و تضمین می کرد سانتریفوژهای پیشرفته ایران از کار بیفتند.

مدیر بین المللی حمل و نقل TTS در دبی هم در این رابطه اظهار کرده من از کاری که فان سابن کرده و اینکه جاسوس بوده خبر نداشتم ولی با توجه به اینکه آدم ماجراجویی بوده این کارها از او بعید نیست!