جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

حسین گودرزی ، سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان برای سال آینده عنوان کرد: در هفته‌های گذشته این موضوع بررسی و لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور بررسی کمیسیون قرار گرفته بود.

وی افزود: در طی این روند نمایندگان کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی حقوق و دستمزد مجلس، با افزایش ۲۵ درصدی متوسط حقوق شاغلین و بازنشستگان در لایحه قانون بودجه سال ۱۴۰۳ موافقت کردند.

گودرزی ادامه داد: ازطرف دیگر طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حق عائله‌مندی نیز دیده شده و به‌طور متوسط ۳ و نیم درصد به حقوق شاغلان اضافه می‌شود که برای کسانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند بیشتر از حقوق بگیران سقف خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: این افزایش براساس حق عائله‌مندی، جدای از ۴۰ درصد سهم مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغل همطراز در سال اول خواهد بود. بنابراین این افزایش فارغ از ۴۰ درصد جبران متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خواهد بود.

جزئیات اقزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۳

او گفت: طی ماه‌های اخیر نیز ما دغدغه افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و معلولان را داشتیم و در همین راستا کمیسیون اجتماعی مجلس به افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افزایش ۶۰ درصدی مستمری معلولین شدید و خیلی شدید مددجوی بهزیستی رأی مثبت داد.

گودرزی تاکید کرد: تمام نمایندگان مجلس و تمام کمیسیون‌ها در جریان بررسی بندهای مختلف و مربوط به کمیسیون تخصصی خود وسواس به خرج داده و می‌دهند تا تصمیمی اتخاذ شود که بیشتر به نفع مردم باشد و دولت نیز توان اجرایی کردن آن را داشته باشد.