۱۶ بمب آماده انفجار در کرمان | جزئیات جدید از انفجار تروریستی کرمان

محمدمهدی فداکار بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه از قبل از مراسم سالگرد شهید سلیمانی و طی یک‌سال گذشته 60 بمب کشف شده ‌که 16 بمب آماده انفجار در کرمان بود، بیان کرد: خداوند به ما عنایت کرد و پیش از مراسم سالگرد حاج قاسم اعضای باند مخوف تروریستی در کرمان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دائم در حال شناسایی عوامل تروریستی و انهدام آنها هستند و کوتاهی در این زمینه نبوده است، افزود: با اقداماتی که از سال گذشته انجام شده است امسال نقطه کوری در محدوده جنگل قائم و کوه‌های مشرف بر گلزار شهدا نداشتیم و پایش تصویری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه رینگ امنیتی بسته و فنس‌کشی شد و بیش از 120 دوربین نصب شد تا هیچ نقطه کوری در این محدوده و در داخل جنگل قائم نداشته باشیم، افزود: گیت بازرسی ما هوشمند شد و با استفاده از دوربین و افراد چهره‌زن و همچنین با وجود سگ‌های مواد منفجره‌یاب کاملاً ورود افراد به رینگ امنیتی بررسی و پیگیری می‌شد.

۱۶ بمب آماده انفجار در کرمان | جزئیات جدید از انفجار تروریستی کرمان

استاندار کرمان با اشاره به اینکه مستند امنیتی این انفجار تروریستی در حال تهیه است که در هفته‌های آینده پخش می‌شود، بیان کرد: تمام ظرفیت استان کرمان برای برقراری امنیت پای کار بوده است.

وی با بیان اینکه عامل انتحاری قرار بود که عملیات خود را در گلزار شهدا انجام بدهد اما بعد از اینکه می‌بیند نمی‌تواند از رینگ امنیتی عبور کند دست به انفجار می‌زند، افزود: در محل انفجار دوم نیز همینگونه بوده و عامل انتحاری وقتی می‌بیند نمی‌تواند از مامورین امنیتی عبور کند خود را منفجر می‌کند.

فداکار با اشاره به اینکه پخش مستقیم از مسیر پیاده‌روی مراسم در حال انجام بود و بلافاصله که انفجار انجام شد تمام کشور از این موضوع باخبر شدند، گفت: هیچکس قصد سانسور اخبار را نداشت و ما به دنبال آن بودیم که اخبار به صورت دقیق منتشر شود و در مورد آمار شهدا و مجروحان حادثه به یقین می‌رسیدم.

وی با بیان اینکه خانه‌ای که محل اسکان تروریست‌ها بود در همان شب حادثه کشف شد، اما به دلایلی نمی‌شد که همان موقع اطلاع‌رسانی کرد چرا که این احتمال وجود داشت که عده‌ای به صحنه برگردند، افزود: به همین دلیل اطلاعیه وزارت اطلاعات با تاخیر اطلاع‌رسانی شد.

وی با بیان اینکه همه عوامل دخیل در حادثه تروریستی کرمان دستگیر شدند و حتی فردی که مسئول آوردن اتباع غیرمجاز از مرز به کرمان بود دستگیر شد، گفت: هنوز هم تحقیقات و بررسی ابعاد این حادثه در حال انجام است.