رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه از تماس تلفنی سرگئی لاورف وزیر خارجه این کشور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران خبر داد.

براساس گزارش اسپوتنیک، لاوروف و امیرعبداللهیان درباره تشدید تنشها در منطقه غرب آسیا و حملات دسته جمعی گروهی از کشورها به رهبری آمریکا و انگلیس به خاک یمن را به شدت محکوم کردند. 

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه دو کشور همچنین خواستار آتش‌بس فوری در غزه و دسترسی  بدون مانع مردم آسیب دیده غزه به کمکهای بشردوستانه و کمکهای فوری به غیرنظامیان شدند. 

به گفته طرف روسی، لاوروف و امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی خود درباره افزایش تماسها و هماهنگی‌ها میان دو طرف با تاکید بر تعهد متقابل به اصول اساسی روابط تهران-مسکو از جمله احترام بی قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی و سایر اصول منشور ملل متحد بحث و گفت‌وگو کردند.

رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره حملات آمریکا و انگلیس به یمن

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود: «حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت و بی‌توجهی کامل به قوانین بین‌المللی است که منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود».

 آمریکا و انگلیس بامداد جمعه از حمله به بیش از ۱۲ نقطه در یمن خبر دادند.  

 یکی از مقامهای ارشد انصارالله در لحظات اول حمله به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.