پیام کودکان غزه به حاج قاسم چه بود؟

همه چیز از ۶سال قبل شروع شد؛ از ۳۰ آبان سال ۱۳۹۶ که سردار حاج قاسم سلیمانی در نامه‌ای به فرمانده کل قوا، پایین کشیده شدن پرچم گروه آمریکایی – صهیونیستی « داعش » و پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام کرد و بعد از یک دوره وحشتناک از قتل و غارت و تجاوز توسط این گروه ستمگر و روسیاه، لبخند به لب ملت‌های رنج‌کشیده‌ای نشاند که روز‌ها و شب‌های سیاهی را زیر سایه شوم آن حرامیان گذرانده بودند.

معنای واقعی آن پیام را، اما کودکانی دو هزار کیلومتر آن طرف‌تر دریافت کردند؛ دختربچه‌ها و پسربچه‌هایی که زیر بمب و موشک‌های غاصب، چشم به این دنیا باز کرده و قد کشیده بودند و آزادی سرزمین مادری، سوژه دائمی نقاشی‌های کودکانه‌شان بود. آن‌ها در پسِ آن نامه فاتحانه، شمایل قهرمان نجات‌بخشی را دیده بودند که می‌توانست به کابوس ۷۰ساله تجاوز و غصب یک رژیم کودک‌کش در خانه آن‌ها پایان دهد. اینطور بود که تصمیم گرفتند با امکانات محدود خود، فیلمی ضبط کنند و به‌واسطه آن، پیامی بفرستند برای ژنرال محبوبی که زنان و بچه‌های شهر‌ها و روستا‌های محاصره‌شده سوریه و عراق را از دست نیرو‌های بی‌رحم داعش نجات داده بود و شده بود خار چشم پایه‌گذاران و حامیان این گروه جنایتکار؛ همان‌ها که از ۷۰سال قبل، سایه نحس‌شان بر سر فلسطین افتاده بود.

صدمین روز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، فرصت مغتنمی است برای یک بار دیگر تماشای آن فیلم به‌یاد‌ماندنی و بازخوانی حرف‌های کودکان فلسطینی با حاج قاسم.

از سرباز به فرمانده

«.. حقیر به‌عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال، آخرین قلعه داعش، با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه‌ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند، این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز را به حضرتعالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می‌سایم.» (بخشی از نامه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب درخصوص پایان سیطرۀ داعش)

پیام کودکان غزه به حاج قاسم

از فلسطین به جمهوری اسلامی؛ سپاس ایران

بعد از فتح‌الفتوح جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی در پایان دادن به سیطره داعش و اعلام رسمی خبر این پیروزی بزرگ از طریق این پیام در ۳۰آبان ۱۳۹۶، خیلی طول نکشید که در دی ماه همان سال، پیام تشکری از طرف کودکان فلسطین خطاب به حاج قاسم منتشر شد. فیلم صمیمانه‌ای که آن روز روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و در فضای مجازی بازنشر شد، دختربچه‌ها و پسربچه‌های فلسطینی را نشان می‌داد که در مرز غزه با در دست داشتن تصاویری از سردار حاج قاسم سلیمانی، جملاتی در وصف شجاعت و مردانگی او می‌گفتند و از فرمانده شجاع سپاه اسلام و جمهوری اسلامی ایران برای شکست داعش تشکر می‌کردند. کودکان فلسطینی، اما پیامی هم برای سردار پرافتخار جهان اسلام داشتند.

حاج قاسم! می‌دانی آزادسازی فلسطین، بر عهده بزرگ‌مردان است؟

کودکان فلسطینی که خدا می‌داند حالا و بعد از حدود ۱۰۰روز بمباران وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی، کدام‌شان زنده باشند، آن روز در نوار مرزی غزه دور هم جمع شده بودند و با این جملات دلنشین، برای سردار حاج قاسم سلیمانی پیام فرستادند:

«از فلسطین به جمهوری اسلامی؛ سپاس ایران. حاج قاسم! فلسطین به تو افتخار می‌کند و فرزندان فلسطین تو را دوست دارند. از بیت المقدس و سرزمین اسراء و معراج، همه ما با تو و با محور مقاومت و مشتاق پیروزی جبهه مقاومت هستیم. ما فرزندان فلسطین، به تو افتخار می‌کنیم و تنهایت نخواهیم گذاشت.

حاج قاسم! اینجا از کنار مرز به تو می‌گوییم که آزادسازی فلسطین، بر عهده بزرگمردان است. آزادسازی قدس [فقط]از عهده مردان بزرگ بر‌می‌آید. بچه‌های فلسطین تو را دوست دارند حاج قاسم و [می‌دانند]تا وقتی که مردانی مثل تو روی زمین باشند، محاصره و اشغالی باقی نخواهد ماند...»