عملیات سپاه ضربه‌ای راهبردی به امنیت تروریست‌ها در منطقه وارد کرد

«محمد عباس» کارشناس مسایل نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه به بیان پیامدهای عملیات نظامی سپاه علیه مواضع جاسوسی و تروریستی صهیونیستی در اربیل و ادلب سوریه پرداخت. در ادامه، مشروح این گفت و گو را مطالعه می‌کنید؛

شما به عنوان یک کارشناس نظامی سوری عملیات نظامی سپاه علیه مواضع تروریستی در منطقه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سپاه پاسداران با حمله به مراکز تروریستی و جاسوسی در منطقه اقدام به یک عملیات بزرگ راهبردی در برابر استکبار آمریکایی-صهیونیستی که در صدد تحمیل هیمنه خود بر منطقه هستند، کرد؛ آمریکایی که برای حفظ هیمنه ارتش‌های تروریستی با نام‌های جبهه النصره و داعش و یا ارتش متجاوز صهیونیستی تلاش می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی که در اصل یک ارتش تروریستی است بارها به لبنان، سوریه و یمن تجاوز کرد و با نسل کشی در غزه موجب شرمساری بشریت شد.

موشک‌های سپاه پاسداران به مراکزی اصابت کرد که برای آموزش نظامی و ارزیابی نیروهای تروریستی در شمال ادلب و اربیل آماده سازی شده بودند. مناطق مورد هدف از پایگاه‌های راهبردی صهیونیستی بودند و عملیات سپاه ضربه‌ای راهبردی را به امنیت این تروریست‌ها وارد کرد.

طرف مقابل نسبت به امنیت مراکز هدف قرار گرفته شده اطمینان داشت و فکر می‌کرد این مراکز ناشناس و نامعلوم هستند اما موشک‌های سپاه با دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرد و سطح وسیعی را ویران نمود که بسیار اثرگذار بود. در واقع می‌توان گفت این اقدام یک ورود جدید برای محور مقاومت و فرماندهی ایران در مسیر مبارزه با تروریسم آمریکایی است.

عملیات سپاه ضربه‌ای راهبردی به امنیت تروریست‌ها در منطقه وارد کرد

پیام این عملیات مهم سپاه پاسداران به تمام طرف‌ها اعم از طرف‌های آمریکایی، صهیونیستی و متحدان محور مقاومت چیست؟

پیامی که این عملیات موشکی خطاب به تروریسم آمریکایی داشت این بود که ایران آماده برای ورود به جنگی است که واشنگتن را به لبه پرتگاه می‌کشاند. آنها از این جنگ نا امید هستند و خوب می‌دانند که در صورت هرگونه جنگ افروزی، ایران با قدرت وارد جنگ منطقه‌ای می‌شود و این جنگ بیهوده نیست.

پیام سیاسی و نظامی عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این بود که جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای مبارزه با تروریسم واقعی برخوردار است و این تروریسم دوام چندانی نخواهد داشت و به دست مردان مقاومت و سپاه پاسداران ایران شکست خواهد خورد. همچنین این عملیات برای رژیم صهیونیستی و برای تمام صهیونیست‌ها در هرکجا که باشند حاوی هشدار بود.

افزون براین، ایران به حامیان تروریست یادآوری کرد که تهران در کنار هم پیمانان مقاومت می‌ماند. بالاخره این عملیات مهم سپاه به همه ما این پیام را داد که ما اهل مقاومت قدرتمند هستیم و ابتکار عمل به دست ما است و ما قادریم که امنیت خود را تامین کنیم و در مبارزه با تروریسم و استکبار آمریکا از انسانیت و حقوق بشر دفاع کنیم.