مدت‌هاست پاکستان پناهگاه تروریست‌ها شده است

شهریار حیدری ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بااشاره به تنش‌های ایجاد شده اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ابرازکرد: از قدیم‌الایام بین ایران و پاکستان به دلیل مرز پشترک وسیع رابطه دوستانه‌ای برقرار بوده است و دستگاه دیپلماسی نباید اجازه دهد آسیبی به آن وارد شود.

 

وی افزود: در همین راستا لازم است دولت و دستگاه وزارت امورخارجه هرچه سریع‌تر تنش پیش آمده را مدیریت کنند. درهمین بین دولت پاکستان نیز باید مسئولیت اتفاقات اخیر را بپذیرد و پاسخگو باشد که چرا خاک این کشور پناهگاه تروریست‌ها شده است؟

 

حیدری ادامه داد: ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم به امنیت پایدار کشور خدشه‌ای وارد شود و همگان می‌دانند که امنیت برای جمهوری اسلامی ایران مهم‌تر از هر مولفه‌ دیگری‌ است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری این نکته که بخشی از خاک کشور پاکستان در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته، بیان کرد: متاسفانه تروریست‌ها نه‌تنها در پاکستان پناه گرفته‌اند بلکه در آن آموزش می‌بینند و برای خرابکاری برنامه ریزی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که حق ایران بود تا پاسخی درخور به تحرکاتشان بدهد.

او عنوان کرد: مسائل پیش آمده باعث تنش و درگیری و تضعیف روابط ما با پاکستان نمی‌شود. چراکه باید این دو موضوع را به موازات یکدیگر ببینیم و با رایزنی دیپلماسی دو کشور، مسائل را حل و فصل کنیم و اینماست که هنر دیپلماسی معنا می‌یابد.

مدت‌هاست پاکستان پناهگاه تروریست‌ها شده است

حیدری در واکنش به صحبت‌های وزارت امورخارجه پاکستان مبنی بر هدف قرار دادن تروریست‌ها، گفت: این صحبت‌ها توجیه مسئله است. این را هم سرویس اطلاعاتی پاکستان وهم نیروهای نظامی ما خوب می‌دانند. و بارها به آن‌ها اعلام کردیم که خاک پاکستان به محلی برای تروریست‌ها، آموزش افراد، همکاری سرویس‌های مختلف از جمله سرویس رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه که ما نسبت به آن اشراف اطلاعاتی کامل بر موضوع داریم تبدیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین درانتها گفت: دولت پاکستان باید مانند جمهوری اسلامی با ایجاد امنیت پایدار و تقویت و امنیت مرزها نسبت به مرزها حساس باشد. اگر طی سال‌های گذشته تروریست‌های موجود در خاک پاکستان و برخی کشورهای فرامنطقه‌ای نبودند ما شاهد تحولات و شکوفایی اقتصادی بیشتری در سیستان و بلوچستان بودیم. امنیت حق مردم ایران و سیستان و بلوچستان است.