آماری از مهاجرت کارگران مهارتی و حرفه‌ای به کشورهای همسایه وجود ندارد
ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد افزایش خروج و مهاجرت کارگران مهارتی و حرفه‌ای کشور به کشورهای همسایه بیان کرد: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آمار رسمی راجع به مهاجرت کارگران حرفه‌ای و مهارتی در دست نداریم.
 
وی افزود: شاید آمار تقریبی یا صحیحی از مهاجرت نخبگان، پزشکان و متخصصان در دست باشد اما ما هیچ آمار رسمی از مهاجرت کارگران حرفه‌ای نداریم.
 
اسماعیلی ادامه داد: در همین راستا رئیس انجمن صنفی کارگران از افزایش این موج مهاجرتی نیز ابراز نگرانی کرده است اما نکته این است که به دلیل نبود آمار رسمی نمی‌توان قطعی در این باره اظهار نظر کرد.
 
این نماینده مجلس افزود: اکنون به‌دلیل نبود آمار رسمی از میزان مهاجرت کارگران مهارتی و حرفه‌ای کشور نمی‌دانیم این مسئله به معضل و بحران تبدیل شده یا خیر. بنابراین باید آن را در کمیسیون اجتماعی مجلس طرح و بحث کنیم.
 
ولی اسماعیلی
رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: اقدامی که در راستای کاهش مهاجرت کارگران متخصص تاثیرگذار است مسئله دستمزد آن‌هاست. ما باید به تخصص کارگران کشور به‌ویژه در بحث دستمزدی که یک ماه دیگر در لایحه بودجه مشخص خواهد شد توجه ویژه داشته باشیم.
 
او گفت: بنابراین باید با توجه به تخصص کاری که کارگران دارند، دستمزد آن‌ها را مشخص کنیم و یک نسخه برای تمام کارگران نپیچیم. قطعا این روند در میزان رضایت آن‌ها موثر خواهد بود و موجب کمتر شدن مهاجرت احتمالی آن‌ها خواهد شد.