آقای روحانی چرا دلایل رد صلاحیت خود را منتشر نمی‌کنید؟!

حسین شریعتمداری ، مدیر مسئول کیهان درباره بیانیه روحانی بعد از رد صلاحیت نامزدی ایشان برای مجلس خبرگان سئوال کرده بود، گفت: آقای روحانی طی بیانیه‌ای که در اعتراض به رد صلاحیت خود منتشر کرده است به نکاتی اشاره کرده‌اند که در جای خود قابل بحث و انتقاد جدی است.

ایشان از جمله به پنج دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی، سه دوره نمایندگی خبرگان، دو دوره ریاست جمهوری و عضویت و ریاست در برخی از  شوراهای تصمیم‌گیری نظام اشاره کرده و رد صلاحیت خود را غیرقانونی و با انگیزه‌های سیاسی دانسته‌اند! که در پاسخ باید گفت: اولاً به فرموده حکیمانه حضرت امام، «میزان حال فعلی افراد است».

 آقای روحانی چرا دلایل رد صلاحیت خود را منتشر نمی‌کنید؟!

کم نبوده‌اند کسانی که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت آن‌ها به مواردی برخورده‌اند که برایشان تازگی داشته و پیشتر از آن با خبر نبوده‌اند! و یا افرادی که قبلاً تائید صلاحیت شده بودند، در ادامه حیات سیاسی و عقیدتی خود دست به اقداماتی زده‌اند که دیگر از صلاحیت لازم برخوردار نبوده و از این روی، رد صلاحیت شده‌اند. خبرنگار فارس گفت: آقای روحانی در بیانیه خود از شورای نگهبان پرسیده است «اگر نیت جانبدارانه سیاسی ندارید و از ترس رأی‌آوری او دست به کار حذف پیشاپیش نشده‌اید، چرا این دلایل را با مردم در میان نمی‌گذارید؟

شریعتمداری در پاسخ گفت: شورای نگهبان برای حفظ حرمت نامزدهای رد صلاحیت شده، از اعلام دلایل رد صلاحیت خودداری می‌کند. این یک منع شرعی و اخلاقی است.

ضمن آن که شورای نگهبان علاوه بر منع شرعی با منع قانونی نیز روبروست. مدیر مسئول کیهان افزود: اما، شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت نامزدها را در صورت درخواست آن‌ها به خود نامزدها اعلام می‌کند و انتشار آن از جانب نامزدها منع قانونی نداشته و کاملاً آزاد است.

بنابراین اگر جناب روحانی آنگونه که در بیانیه مطرح کرده‌اند، معتقدند رد صلاحیت ایشان با نیت «جانبدارانه سیاسی» بوده است، می‌توانند دلایل رد صلاحیت خود را از شورای نگهبان بخواهند و آن را برای اطّلاع و قضاوت عموم منتشر کنند! 

مدیر مسئول کیهان اظهار داشت: صرف نظر از دلایل رد صلاحیت ایشان از سوی شورای نگهبان، باید گفت کارنامه آقای روحانی در جریان دو دوره ریاست جمهوری وی پیش روی مردم است و می‌تواند ملاک و معیار خالی از ابهامی درباره میزان صلاحیت ایشان باشد.

آقای روحانی بی آن که بفرمایند منظورشان از مردم چه کسانی هستند، ادعا می‌کند که مردم از رد صلاحیت ایشان نگرانند و حال آن که توده‌های عظیم مردم از تائید صلاحیت ایشان برای دور دوّم انتخابات متعجب بوده و گلایه داشتند که با توجه به عملکرد و مواضع آقای روحانی در دور اوّل ریاست جمهوری، چرا شورای نگهبان برای بار دوّم نیز صلاحیت ایشان را تائید کرده است؟!