درخواست آیت الله نوری همدانی درباره حجاب و عفاف در کشور

آیت‌الله نوری همدانی در پایان درس خارج فقه خود در مسجد اعظم در پاسخ به سؤال مکتوب یکی از طلاب پیرامون وضعیت حجاب گفت: در موضوع حجاب مکرر تذکر دادیم در ملاقات‌های عمومی و خصوصی گفتیم باید نسبت به وضعیت حجاب مسئولان حساس باشند و نگرانی متدینین که بجا هم هست، باید این نگرانی برطرف شود.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه ضمن تأکید بر حضور در انتخابات و انتخاب افراد متخصص و متدین گفت: امروز دشمن می‌خواهد جامعه را به سمت ناامیدی بکشاند و این‌گونه القای مطلب کند که انتخابات اثر ندارد درحالی‌که این‌گونه نیست؛ حضور آگاهانه و انتخاب فردی اصلح و یک انتخابات پرشور بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.

این مرجع تقلید ایجاد اختلاف و شکاف و از بین بردن وحدت را خواست دشمن عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان باید توجه کنند که امروز وظیفه همه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و تمام نیرو باید صرف این مسئله شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع فرهنگ بسیار مهم است متأسفانه در این زمینه کم‌کاری‌هایی می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد رسالت اصلی خود را از یاد برده و به تذکرات توجه ندارد، به‌هرحال همه باید برای حفظ این انقلاب جدی باشیم و تلاش کنیم و قدردان این مردم باشیم و مشکلاتشان را رسیدگی کنیم و بدانیم با توکل به خدا و حضور مردم در صحنه دشمن کاری از پیش نخواهد برد.