حملات و اقدامات دفاعی ایران حق مشروع و مسلم است

یعقوب رضازاده ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز بااشاره به لزوم حفظ امنیت منطقه و افزایش قدرت اقدامات بازدارنده جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای مسلمان گفت: جمهوری اسلامی بارها در شرایط مختلف و برهه های زمانی متفاوت به هربهانه ای اعلام کرده است که امنیت داخلی و خارجی کشورش برایش از هر چیزی مهم تر است و بر سر امنیت پایدار خود به هیچ وجه شوخی ندارد.

وی افزود: اگر بخواهیم از لزوم حفظ و افزایش قدرت نظامی و دفاعی ایران بگوییم کافی است همین روزهایی که گذشت را مرور کنیم. شاهد جنایاتی در کشورمان به‌ویژه در راسک و کرمان بودیم که گروهک های تروریستی و موساد انجام دادند و این حملات بخشی از خدماتی بود که سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی به تروریست‌های داعش می‌دهند.

رضازاده با بیان اینکه عملیات سپاه که علیه گروه‌های تروریستی و موساد انجام شد در راستای بازدارندگی و عمل متقابل در قبال این جنایات بود، بیان کرد: در حقوق بین‌الملل پذیرفته شده است زمانی که یک کشوری مورد تعرض قرار می‌گیرد حق دفاع مشروع دارد و درهمین راستا باید از ظرفیت خود برای پیشگیری از اتفاقاتی که منافع ملی و امنیت آن کشور را به خطر می‌اندازد استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: دور تا دور مرزهای کشور ما توسط پایگاه های آمریکایی محاصره شده و این حق ماست که از امنیت خود دفاع کنیم. به طورمثال زمانی بخشی از کشور سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی اشغال و تصرف شد،  گروه‌های تروریستی در این کشور مستقر شدند و آموزش‌های نظامی دیدند. لذا قطعا ایران این حق را دارد تا کانون‌های تروریستی، فتنه و جاسوسی را مورد هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: هر اقدامی که تاکنون نیروهای جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده اند برای پیشگیری از جنایت‌های آینده علیه ملت ایران و کشتار مردم بی‌دفاع بود. چراکه تروریست‌ها نمی‌توانند در برابر ارتش و سپاه مقاومت کنند.

حملات و اقدامات دفاعی ایران حق مشروع و مسلم است

رضازاده ضمن تاکید براینکه رژیم صهیونیستی و تروریست های دست پرورده آمریکایی حرکت‌های خام، کور و جنایتکارانه خود را در میان مردم بی‌دفاع انجام می‌دهند و این امر با هیچ منطقی پذیرفته نیست، اظهارداشت: با این اوصاف هم منطق بین‌الملل، هم منطق جنگ و هم امنیت اقتضا می‌کند برای دفاع از منافع ملی و کشورمان اقدامات دفاعی انجام دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درانتها تاکید کرد: ایران بار‌ها اعلام کرده است قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی هم برای منافع خود و هم کشور‌های منطقه است و کشور‌های منطقه نباید از قدرت جمهوری اسلامی بترسند. برای ایران امنیت کشور و همسایگان مهم است و ایران پس از انقلاب ثابت کرده که هم برای خود و هم برای کشور‌های همسایه احترام قائل است و حاضر است از بنیه نظامی خود برای دادن مشورت به کشور‌هایی که مظلوم واقع شدند استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ دلیلی برای اینکه کشور‌های دیگر عملیات سپاه را محکوم کنند وجود ندارد، چون این امر یا دایر بر جهل و نادانی و یا همراهی و همدستی آن‌ها با تروریست‌ها است.