کسانی که شامل طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌شود

  شهریار حیدری با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد از رفت و برگشت‌های متعدد بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت رفع اشکال شد و انتظار می‌رود که به زودی برای اجرا ابلاغ شود.

وی با بیان این‌که کارکنان غیررسمی مشکلات بسیاری دارند، تصریح کرد: کارکنان غیررسمی حتی بیشتر از یک کارمند رسمی تلاش می‌کنند اما کمتر از آنها از مزایا برخوردارند ضمن آنکه ضمانت شغلی هم ندارند.

وی اضافه کرد: با تصویب این طرح نوع قراردادها به گونه‌ای شده که هم کارکنان غیررسمی ضمانت شغلی خواهند داشت و هم این‌که از نظر حقوق و مزایای به اندازه کارمند رسمی برخوردار می‌شوند لذا این طرح شامل تمام کارکنان و کارمندهای غیررسمی می‌شود.

کسانی که شامل طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌شود

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اجرای این طرح هر فردی که به نوعی در دستگاه‌های دولتی اعم از شهرداری، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اداری و ارگان‌ها به عنوان کارکنان غیررسمی مشغول فعالیت هستند، شامل طرح استخدام کارکنان دولت می‌شوند.

حیدری در پایان گفت: ۲۰ سال است که کارکنان غیررسمی منتظر تصویب چنین قانونی بودند لذا این طرح پایانی بر انتظار کارکنان غیررسمی است که ضمانت شغلی برای این افراد فراهم کرده و می‌توانند از مزایای مناسب برخوردار شوند.