آخرین وضعیت لیستهای نامزدهای انتخابات مجلس ۱۴۰۲

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

پس از اتمام مهلت بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان به بررسی صلاحیت‌ها خواهد پرداخت.

سخنگوی شورای نگهبان در روزهای اخیر از تایید صلاحیت بیش از هزار نفر از داوطلبانی که در مراحل قبل رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده بودند خبر داده بود و در روزهای گذشته نیز گفت که بیش از ۵۵۰ داوطلب دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

طحان نظیف همچنین ۱۵ بهمن نیز گفت: بیش از ۷۵۰ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند و تعداد داوطلبان به بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

با اطلاع داوطلبان از نتایج بررسی صلاحیت‌ها تنور انتخابات در حال گرم شدن است و نماینده‌های برخی از جریان‌ها و احزاب سیاسی با اظهار نظر‌های مختلف و شرکت در مناظره‌های دانشگاهی و رسانه‌ای به‌دنبال مطرح کردن برنامه‌های انتخاباتی خود هستند.

ما نیز در این خبر روزانه به مرور برخی از اظهارات مسئولین برگزاری انتخابات و شخصیت‌های مطرح سیاسی فعال در احزاب مختلف که در رسانه‌ها منتشر شده است خواهیم پرداخت.

 

اعلام مرحله به مرحله بررسی صلاحیت‌ها تنور انتخابات را گرم کرده است
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۵:۵۷

علی ‌محمد نمازی نمانده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی: از شورای نگهبان تشکر می‌کنم که مرحله به مرحله صلاحیت‌ها را بررسی کرده و اعلام می‌کند. هم تنور را گرم می‌کند و هم نامزدها فرصت کافی برای تبلیغات پیدا می‌کنند. یک مرحله دیگر هم مانده که نتایج را اعلام کنند.

تصمیم گیری در احزاب و تشکل‌ها برای تایید کاندیداها کار سخت و زمان‌بر است. احزاب خود را برای ثبت نام دی ماه شروع کرده بودند اما یکباره چند ماه آمد جلو. مردم نمی‌دانستند مجمع چه تصمیمی در خصوص این قانون می‌گیرد. بین زمان ابلاغ و ثبت‌نام اولیه فاصله بسیار کم بوده و این فاصله برای تصمیم‌گیری تشکیلاتی خیلی کم بود.

فرصت برای لیست دادن اصلاح‌طلبان در تهران فراهم است
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۵:۵۵

مالک شریعی نماینده مردم تهران در مجلس: فرصت برای اصلاح‌طلبان برای لیست دادن در تهران فراهم است اما دارند بازی سیاسی می‌کنند.

جریان اصلاحات این مشکل را دارد که بدنه رای خود را از دست داده چون در مقاطعی که می‌توانست از آرمان مردم و انقلاب دفاع کند، دچار لکنت زبان شد یا تاخیر کرد و موضع‌گیری نکرد.

شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مشغول آماده‌سازی لیست مستقل است
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۱:۴۱

شهاب‌الدین صدر رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در تهران: اگر با جریان‌های دیگر در جبهه انقلاب به راهکار منطقی برسیم، لیست مشترک در تهران ارائه خواهیم داد اما در حال حاضر مشغول آماده‌سازی لیست مستقل هستیم.

در استان‌ها ممکن است برخی نامزدهای ما و شورای ائتلاف مشترک باشند اما اساساً در حال آماده‌سازی لیست مستقل خود هستیم.

آخرین وضعیت لیستهای نامزدهای انتخابات مجلس ۱۴۰۲

ادعای یک خبرگزاری: پرونده چهره‌های شاخص ردصلاحیت شده‌ هنوز بررسی نشده است
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۰:۲۶

خبرآنلاین نوشت: شورای نگهبان در چند روز باقیمانده تا پایان زمان بررسی اعتراضات کاندیداها، بررسی پرونده هایی را در دستور کار دارد که ۵۵۰ پرونده می تواند فضایی متفاوت را در انتخابات پیش رو رقم بزند.

براین اساس پرونده چهره های شاخصی که در فاز اول ردصلاحیت شده‌اند و اعتراض کرده اند هنوز از سوی این شورا بررسی نشده و در این زمان اندک باقیمانده باید مورد بررسی فقها و حقوقدانان شورای نگهبان قرار بگیرد.

روحانی و لاریجانی لیست انتخاباتی می‌دهند؟
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۰:۱۰

محمدصادق جوادی‌حصار فعال سیاسی عضو حزب اعتماد ملی:  احتمالا روحانی و لاریجانی در تهران لیست نیمه فعالی بدهند یعنی ۳۰ نفر کامل نباشد، یا اگر کامل باشد ۲۰ نفر از آن‌ها نیرو‌هایی باشند که واقعا مورد توجه باشند و مابقی برای پرورش در آینده، نوسازی و کادرسازی در لیست جای بگیرند.

طبق نظرسنجی‌های روند مشارکت در انتخابات صعودی است/ تایید صلاحیت ۱۴ هزار داوطلب
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ - ۱۰:۰۳

احمد وحیدی، وزیر کشور: تمام شرایط برای برگزاری یک انتخابات باشکوه مهیا شده و تعیین شعب و آموزش نیروها و عوامل اجرایی انجام شده است.

در این دوره ۹۰ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور خواهیم داشت که از این تعداد بیش از ۴۰ هزار شعبه ثابت و مابقی سیار است.

شورای محترم نگهبان بیش از ۱۴ هزار داوطلب را برای شرکت در این دوره انتخابات تایید کرده که نویدبخش یک انتخابات رقابتی و پرشور در یازدهم اسفند ماه است.

نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان از روند صعودی مشارکت می‌دهد و امیدواریم همین روند تا روز انتخابات ادامه پیدا کند.