افكار نيوز - وزارت خارجه آمریکا: ایران اصلی ترین حامی تروریسم است

به گزارش افکار به نقل از رادیو فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود در مورد کشور های حامی تروریسم گفته است ایران همچنان اصلی ترین حامی تروریسم بشمار می رود.
گزارش سالیانه وزارت دفاع آمریکا درباره تروریسم در سال ۲۰۰۹ که روز پنجشنبه انتشار یافت تاکید می کند که ایران از گروههای تروریستی در شرق میانه و آسیای میانه حمایت مالی، ابزاری و تجهیزاتی بعمل می اورد.
خبرگزاری فرانسه می گوید بر مبنای این گزارش، گروههای فلسطینی حماس و حزب الله لبنان، گروه طالبان افغانستان و گروههای مختلف مخالف دولت عراق از حمایت ایران برخوردار هستند.
در گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا تذکر داده شده است که حمایت ایران از گروههای تروریستی، " به تلاشهای بین المللی برای صلح تاثیر وارد کرده، ثبات اقتصادی منطقه خلیج فارس و صلح شکننده در منطقه جنوب لبنان را مورد تهدید قرار داده است. "
خبرگزاری فرانسه می گوید گزارش وزارت خارجه آمریکا، علاوه بر ایران، کشور های سودان، سوریه و کوبا را نیز به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

این در حالی است که رئیس جمهور امریکا چند روز پیش گفته بود درهای مذاکره به روی ایران باز است و ما آماده مذاکره مستقیم با رهبران ایران هستیم.

اما در تحلیلی بر این گزارش باید گفت، در این گزارش هیچ اشاره‌ای به حملات گروه طالبان و القاعده به مردم افغانستان پاکستان نشده، همچنین از کشتار هزاران کودک و زن در نوار غزه یادی نشده است.

پايان خبر/ب+