دولت باید بسته ویژه حمایتی برای اقشار کم درآمد درنظر گیرد

کیومرث سرمدی‌واله ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز از چرایی ضرورت افزایش عیدی بازنشستگان، گفت و تاکید کرد: گرانی و تورم روز به روز افزایش می‌یابد و خانواده‌های ایرانی که تعدادشان افزایش یافته است زیر بار مخارج کمرشان خم می‌شود. حال نیز به روزهای پایانی سال و عید نوروز نزدیک می‌شویم و هزینه خانوارها افزایش می‌یابد.

وی افزود: در روزهای پایانی سال و عید نوروز رفت و آمد و میهمانی‌ها بیشتر می‌شود، از سوی دیگر تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان نیز هزینه‌های معیشتی را بیشتر می‌کند.

سرمدی واله با بیان اینکه دولت باید برای رفع دغدغه اقتصادی مردم اقدامات اساسی انجام دهد تا مردم بتوانند از ظرفیت این دو مناسبت به درستی استفاده کنند، ادامه داد: دولت بازوی اجرایی کشور است. باید با نظارت بر بازار از گرانفروشی و افزایش قیمت‌ها ملوگیری کند.

بسته ویژه حمایتی برای اقشار کم درآمد1

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر اینکه تنظیم بازار برای تامین نیاز مردم به ویژه مواد غذایی و پوشاک یکی از اصلی‌ترین وظایف دولت است، گفت: دولت باید برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم به ویژه کارمندانی که درآمد پایینی دارند و بازنشستگان که فقط حقوق دریافت می‌کنند و از اضافه کار و حق ماموریت محروم هستند، کارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی برنامه ویژه‌ای داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت همچنین می‌تواند در قالب ارائه بسته‌های معیشتی یا پرداخت عیدی بیشتر حمایت ویژه‌ای از برخی اقشار انجام دهد. ازطرف دیگر باید کالا با قیمت منطقی، به وفور در بازار وجود داشته باشد تا از سوء استفاده دلالان که از نابسامانی بازار منتفع می‌شوند جلوگیری کند.

سرمدی واله درانتها خاطرنشان کرد: به همین دلیل میزان عیدی و سنوات و حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان باید مبلغ معقولی باشد تا مردم بتوانند باوجود گرانی‌ها، نیازهای خانواده خود را تامین کنند.