اعضای دولت از هیچ لیست یا حزب انتخاباتی حمایت نمی‌کنند

  سید محمد حسینی شنبه شب در حاشیه خانه گفت وگوی انتخابات در دانشگاه تهران افزود: یازدهم اسفند سال ۱۴۰۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پیش داریم، بر این اساس افرادی که احساس مسولیت می کنند باید بکوشند تا میزان مشارکت در این انتخابات افزایش یابد زیرا مشارکت تبعات داخلی، منطقه ای و جهانی دارد بنابراین افرادی که دل در گرو عظمت کشور دارند در جهت افزایش مشارکت حداکثری تلاش کنند.

وی گفت: با توجه به تایید حدود ۱۵ هزار داوطلب در انتخابات پیش روی مجلس، رقابت را شاهد هستیم و این رقابت می تواند منجر به مشارکت بالا در انتخابات شود.

حسینی با بیان اینکه برخلاف دولت های گذشته آیت الله رییسی هیچ حزبی ندارد، اظهار داشت: بر این اساس دولت در انتخابات هیچ دخالتی نخواهد کرد و حتی به اعضای دولت تاکید کردند از هیچ لیست یا حزب و فهرستی در انتخابات حمایت نکنند.

وی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون رای اولی در انتخابات پیش داریم، گفت: امیدواریم میزان مشارکت از انتخابات سال ۹۸ که حدود ۴۲ درصد و در انتخابات رئیس جمهوری که ۴۹ درصد بود افزایش یابد زیرا سرمایه اجتماعی و میزان حقانیت نظام طی این مدت بیشتر شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت از مدت‌ها قبل یعنی از آغاز حرکتش در سال ۱۴۰۰ این بوده که به مردم خدمت کند و کارهای زیرساختی و مبنایی را انجام دهد تا رضایت مردم را جلب کند و با توجه به کمبودهایی که در حوزه آب و برق و انرژی و حوزه های گوناگون بوده سعی کرده که آنها را با پروژه های متعدد رفع کند. حتی کارهای عمرانی که سالها معطل مانده را به نتیجه برساند.

اعضای دولت از هیچ لیست یا حزب انتخاباتی حمایت نمی‌کنند

وی گفت: این کارها می تواند مایه امیدواری مردم باشد که مردم بدانند که مسوولان کشور در خدمت انها هستند و تلاش می کنند که شرایط کشور بهتر شود و رونق اقتصادی پیدا کنیم و درامد پایدار داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در دهه فجر هزاران طرح مورد بهره برداری رسید و به عنوان مثال در قم ۲۶۰ پروژه در آنجا افتتاح شد و به بهربرداری رسید، بنابراین اینها همه کمک به مردم است. گرچه عده ای تلاش می کنند که مردم را ناامید کنند و اهمیت انتخابات را کاهش دهند.

حسینی بیان داشت: مجلس ما مجلسی است که می‌تواند بسیار قوی باشد و قابل مقایسه با بسیاری از پارلمان‌های دنیا نیست و این مجلس را کسی نمی‌تواند منحل کند و مصوبات آن را کسی نمی‌تواند وتو کند و ویژگی‌های دیگری که در فصل ششم قانون اساسی به آنها اشاره شده است بنابراین امیدواریم که همه افراد موثر و گروه‌های موثر تلاش کنند شبهات و سوالات را پاسخ دهند و مردم با انگیزه فراوان در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: در دولت‌های گذشته این رویه را داشتند که حزب تشکیل دهند. در دوره سازندگی حزب کارگزاران را تشکیل دادند، در دوره اصلاحات مشارکت را داشتیم، آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را داشتند اما آقای رئیسی حزبی ندارد و تاکید کرده‌اند که اعضای دولت از فرد یا فهرستی حمایت نکنند و این را مبنا قرار داده‌اند.