واکنش علی مطهری به کسانی که انتخابات را تحریم کردند

  علی مطهری عصر پنجشنبه در نشست انتخاباتی ستاد « صدای ملت »، گفت: من نه حزبی دارم و نه چندان مصمم به فعالیت در این انتخابات بودم. حتی در ابتذا تصمیمی به نامزدی نداشتم اما با اصرار تعدادی از نمایندگان ادوار و شخصیت ها کاندیدا شدم. در ابتدا فکر می‌کردم ردصلاحیت می‌شوم و تصورم این بود که پاسخی برای مردم خواهم داشت که ما آمدیم ولی رد صلاحیت شدم و امکان حضور نبود اما تایید شدیم و این راه را ادامه دادیم.

وی تاکید کرد: من در این دوره بشدت معتقدم که حتما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم و شرکت کنیم چرا که در شرایط ویژه ای هستیم. من نظر آنان که می‌گویند شرکت نکنیم تا پیام خود را به نظام برسانیم و از این راه بخواهیم نظام را اصلاح کنیم قبول ندارم.

مطهری گفت: شرکت نکردن در انتخابات و پایین بودن میزان مشارکت مردم جایگاه ایران را این شرایط حساس تنزل می‌دهد چرا که غربی ها خیلی به این مسایل اهمیت می دهند و میزان مشارکت برای آنها خیلی مهم است. ممکن است برای خود آنها مشارکت ۴۰ درصد خوب باشد و می گویند طبیعی است اما برای کشوری مثل ایران چشم همه دنیا به آن دوخته شده، مساله مشارکت بسیار مهم است به ویژه نسبت به انتخابات قبلی که ما گاهی مشارکت های بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد را داشته ایم بنابراین آنها منتظر هستند ببیند که در این دوره مردم ایران چه می کنند.

واکنش علی مطهری به کسانی که انتخابات را تحریم کردند

وی تاکید کرد: اگر مشارکت پایین باشد مطمئن باشید آنها به راحتی پای میز مذاکره نمی آیند و اگر بیایند بدنبال امتیاز گرفتن هستند اما اگر مشارکت مردم بالا باشد ما از موضع بالاتری برخورد خواهیم کرد و امکان اینکه توافق را به شکل خوبی بدست آوریم و تحریم ها رفع شود بسیار بیشتر است.

ادامه دارد...