شرکت در انتخابات، تکلیفی سنگین‌ بر دوش ملت ایران

 دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفندماه برگزار می شود. در نگاه بسیاری از ناظران بین‌المللی و منطقه‌ای، نتیجه این انتخابات و چگونگی برگزاری آن از نظر کیفی و کمی برای نظام سیاسی جمهوری اسلامی و چگونگی تعاملات آینده آن در سپهر روابط خارجی بسیار حائز اهمیت است.

روش غالب حکمرانی در دنیا مقید به قید دموکراسی و جمهوری است و هر حکومتی که پشتوانه مشارکت و همراهی شهروندانش را به همراه داشته باشد از مشروعیت و مقبولیت بیشتر در گستره بین‌المللی برخوردار است و بالعکس کشورهایی که فاقد پشتوانه و همراهی مردمی باشند در عرصه بین‌المللی آسیب‌پذیر خواهند بود.

سید پژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داد نوشت: حضور در انتخابات در شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل که نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است برای کشور ما به عنوان یکی از بازیگران مهم و اثرگذار در این نظم جدید بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران با طی کردن مسیر مقاومت و پایداری در برابر فشارهای نظام سلطه، به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و بدون اغراق در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت مؤثر جهانی است. از این رو، یکی از مهمترین پایه‌های این قدرت همراهی مردم وفادار و عزتمند ایران اعم از همه اقوام، مذاهب و ادیان است.

در قانون اساسی کشور بارها به موضوع حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود اشاره شده و رهبر معظم انقلاب نیز مصداق بارز آن که شرکت در انتخابات هست را وظیفه شرعی اعلام کرده‌اند؛ لذا ضروری است که بر اساس این وظایف همه طیف‌ها در انتخابات شرکت کنند و به عبارتی دیگر شرکت در انتخابات یک حق ملی به شمار می‌آید و تکلیفی سنگین‌ بر دوش ملت ایران است.

دشمنان قسم خورده ملت ایران؛ بازنده مشارکت حداکثری در انتخابات

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر مشارکت حداکثری ملت ایران، آن را نشانه‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و از برکات انقلاب برمی ‌شمارند. بنابراین بر کسی پوشیده نیست که در یک جامعه مردم‌سالار نقش مردم در تعیین سرنوشت خود امری روشن و غیرقابل انکار است و مردم ما نیز از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با مشارکت پر شور و شعور خود نقشی بی بدیل در ساخت جامعه و کشور خود داشته‌اند و ثابت کرده‌اند که همواره منافع ملی خود را به دست خود خواهند ساخت. طرف پیروز مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس، ملت مقتدر ایران است و بازنده آن دشمنان قسم خورده ملت خواهند بود که سال‌ها با سیاه‌نمایی، تحریم، ترور و راه‌اندازی جنگ به دنبال استثمار و استضعاف ملت ایران بوده‌اند.

امروز رجاء واثق داریم که در ۱۱ اسفندماه برگ زرینی بر دفتر افتخارات ملت مقتدر ایران ثبت خواهد شد و مردم ما با حضور حداکثری، نمایندگانی متعهد و متخصص که در تراز آرمان‌های انقلاب هستند انتخاب خواهند کرد.