راهکارهای مجلس برای حل مشکل مسکن و اجاره‌خانه

علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مجلس برای حل مشکل مردم در حوزه مسکن و اجاره‌بهای املاک، گفت: مستاجران هر سال با فرا رسیده‌ایم جا‌به‌جایی با مشکل بالا رفتن  اجاره بها روبرو شده و به سختی می‌افتند و از طرف دیگر قیمت خانه نیز بالا رفته و بخش عمده‌ای از مردم و بویژه جوانان برای خرید مسکن دچار مشکل هستند.

وی تاکید کرد: بنابراین یکی از مشکلات اساسی مردم مشکل مسکن است که نمایندگان مجلس برای این مسئله 3 راهکار؛ بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت مطرح کردند.

نماینده شاهرود در مجلس در همین راستا، افزود: راهکار بلندمدت نمایندگان مجلس در حوزه مسکن تصویب قانون جهش تولید مسکن بود که با تصویب قانون مذکور زمینه ساخت یک میلیون مسکن فراهم شده که البته برای اجرایی شدن آن همکاری دولت و بخش خصوصی لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره راهکار میان مدت مجلس در حوزه مسکن، اظهار کرد: راهکار میان مدت وکلای‌ملت برای حل مشکل مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی است که اگر دولت موفق به اجرای درست و دقیق این قانون شود 3 میلیون واحد خالی وارد بازار مسکن می‌شود که بخش عمده‌ای مشکل کمبود مسکن حل می‌شود.

راهکارهای مجلس برای حل مشکل مسکن و اجاره‌خانه

خانی در مورد اقدام کوتاه مدت مجلس در این حوزه، بیان کرد: راهکار کوتاه مدت مجلس، طرح کنترل اجاره‌بهای مسکن است. در این طرح هم مستاجرها حمایت ویژه می‌شوند و هم صاحب‌خانه‌ها با معافیت‌های مالیاتی با انصاف با مستاجرها برخورد می‌کنند؛ این قانون البته در صحن علنی به تصویب رسیده و منتظر تصویب شورای نگهبان است.

نماینده شاهرود در مجلس در پایان تاکید کرد: مشکل مسکن دغدغه نمایندگان مجلس یازدهم است و برای حلش دست به کار شده و 3 راهکار ارائه داده که امیدواریم با اجرای درست و دقیق موارد مذکور شاهد تعادل بخشی در حوزه اجاره بهای مسکن و قیمت خانه خواهیم بود.