۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای در استان تهران ایجاد شد

سیدعباس جوهری عصر پنجشنبه در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: از این تعداد شعب اخذ رای، ۶ هزار و ۲۴۵ شعبه شهری و ۵۶۶ شعبه روستایی مستقر در مناطق مختلف استان است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب انتخابات اتخاذ شده است، افزود: تمام برنامه ریزی ها در ستاد انتخابات استان تهران صورت گرفته و برای خلق حماسه‌ای بزرگ، آماده حضور مردم عزیز استان پای صندوق‌های رای هستیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در ساعات باقی مانده به آغاز رأی گیری، جزییات آمار نهایی نامزدها و در استان را هم اعلام کرد.

جوهری ادامه داد: با احتساب انصراف‌های اعلام شده، در مجموع سه هزار و ۸۴۸ نفر در استان تهران در روز انتخابات برای بدست آوردن آرای اعتماد مردم و نشستن روی یکی از ۳۵ کرسی نمایندگی استان رقابت خواهند کرد.

شعب اخذ رای حوزه انتخابیه تهران در روز انتخابات به صورت آنلاین و هوشمند توسط تیم‌های بازرسی کنترل می‌شوند.

 

۶ هزار و ۸۱۱ شعبه اخذ رای در استان تهران ایجاد شد

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: براساس آمار کاندیداها و تعداد کرسی‌های نمایندگی مجلس این استان، برای کسب هر کرسی مجلس شورای اسلامی ۹۹ نفر کاندیدا وجود دارد.

جوهری با استناد به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبق این قانون ۲۴ ساعت قبل از آغاز فرآیند رای گیری تبلیغات ممنوع است و بر همین اساس از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه دهم اسفند فعالیت تبلیغی کاندیداها و طرفداران آنها ممنوع شده بود.

به گفته وی، ضروری است که داوطلبان انتخاباتی و طرفداران آنها نسبت به این موضوع و رعایت قانون توجه ویژه داشته باشند و از هر گونه تبلیغات خودداری کنند.

وی در ادامه خطاب به طرفداران و هواداران نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: همراه داشتن هر گونه تصویر، بروشور و تبلیغ انتخاباتی در روز رای گیری و زمان برگزاری ممنوع است لذا از همه عزیزان تقاضا داریم به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جوهری در خصوص مدارک مورد نیاز برای رأی دادن، افزود: در این زمینه نیز طبق اعلام‌های صورت گرفته و برنامه ریزی های انجام شده برای انتخابات امسال مقرر شد، افراد بتوانند علاوه بر شناسنامه با استفاده از کد ملی موجود در سایر مدارک هویتی مثل گواهینامه، کارت ملی، گذرنامه و کارت پایان خدمت نیز برای رای دادن و مشارکت در انتخابات استفاده کنند.

استان تهران با ۳۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه و ۱۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.