کشوری که پشتوانه مردمی ندارد در معادلات قدرت جایگاه ضعیفی دارد

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص اهمیت حضور پرشور در انتخابات گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت هر نظامی پشتوانه مردمی آنان از حاکمیت است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یکی از نشانه‌های مهم در حمایت مردم از حکمرانی خودشان است. به همین خاطر در معادلات بین‌المللی وقتی کشورها نگاه می‌کنند که یک کشوری پشتوانه مردمی دارد و مردم در صحنه حاضر هستند و در انتخابات شرکت کنند، تصمیمات و اقدامات خود نسبت به آن کشور تغییر می‌کند و بر اساس توان ملی آن کشور نقشه‌های خود را طراحی می‌کنند.

وی افزود: اگر ما در انتخابات بتوانیم پیام مشارکت حداکثری مردم را به دنیا مخابره کنیم، قطعاً دیگر کشورها در معادلات خود نسبت به ما تجدیدنظر خواهند کرد و ما هم به واسطه پشتیبانی مردمی از حکمرانی می‌توانیم در چانه زنی‌ها و معادلات منطقه‌ای و بین المللی نقش موثری را بازی کنیم و از یک موضع قدرت برخوردار باشیم.

کشوری که پشتوانه مردمی ندارد در معادلات قدرت جایگاه ضعیفی دارد

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: قطعاً کشوری که پشتوانه مردمی ندارد در معادلات قدرت جایگاه ضعیفی خواهد داشت و کشوری که ضعیف می‌شود دشمن به آن طمع می‌کند که بتواند از این ضعف استفاده کند و امنیت آن را از طریق کودتا، حمله نظامی، اقدامات تروریستی و خرابکاری برهم زند.

کنعانی مقدم گفت: اما وقتی دشمنان ببینند مردم به عنوان پشتوانه این نظام هستند و در لحظاتی که با خطر مواجه می‌شوند در صحنه حضور دارند و فتنه‌ها را سرکوب می‌کنند، قطعاً به دنبال اقدامات خرابکارانه و تروریستی نمی‌روند و همین باعث می‌شود امنیت کشور نیز تامین شود.