سه منتخب نمایندگی  اردبیل مشخص شدند

رضا قاسمیان رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل عصر شنبه اعلام کرد: علی نیکزاد ثمرین با ۸۳ هزار و ۹۸۴ رای، صدیف بدری با ۵۳ هزار و ۴۴۳ رای و احد بیوته با ۴۶ هزار و ۵۳۲ رای به ترتیب به عنوان سه نفر منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین معرفی شدند.

۱۱۷ نفر به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده بودند که با انصرف پنج نفر، ۱۱۲ نامزد یازدهم اسفندماه باهم به رقابت پرداختند و در نهایت نیکزاد، بدری و بیوته با کسب بیشترین آرای ماخذوه به عنوان منتخبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین معرفی شدند.

سه منتخب نمایندگی  اردبیل مشخص شدند

۳۷۷ شعبه رای‌گیری از جمله ۶ شعبه‌ سیار برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهرستان اردبیل پیش‌بینی شده بود و هشت هزار و ۵۰۰ نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در این شهرستان بودند.

حدود ۵۳۰ هزار نفر در شهرستان اردبیل در این دوره از انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند که حدود ۲۲ هزار نفر آنها جزو رای‌اولی‌ها محسوب می‌شدند.

استان اردبیل که پنج حوزه انتخابیه دارد، از هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری برخوردار است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر (بر اساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵) در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.