محسن قمی رتبه اول راه یافته به مجلس خبرگان رهبری کیست ؟

گزارش پول بانک محسن قمی  درباره لیست اعلام شده توسط ستاد انتخابات و رتبه‌بندی افرادی که به مجلس خبرگان راه یافته‌اند، به صورت کامل و روان به شرح زیر است. براساس لیست اعلام شده توسط سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نتیجه اولیه انتخابات مجلس خبرگان به ترتیب زیر است:

۱. محسن قمی

۲. علیرضا اعرافی

۳. حسینعلی سعدی

۴. محمدعلی موحدی کرمانی

۵. محمود رجبی

۶. علی مومن پور

۷. غلامعلی صفایی

۸. سیدمحمدعلی موسوی جزایری

۹. قربانعلی دری نجف آبادی

۱۰. غلامعلی نعیم آبادی

۱۱. محمود محمدی عراقی

۱۲. غلامرضا مصباحی مقدم

۱۳. عبدالجواد ابراهیمی فرد

۱۴. احمد دانش‌زاده مومن

۱۵. سعید صلح میرزایی

۱۶. محمدرضا ناصری

زندگینامه محسن قمی

محسن قمی در روستای مامازند در تهران به دنیا آمد. او در سن ۱۱ سالگی به شهر قم رفت و در مدرسه آیت الله گلپایگانی تحصیل کرد. همچنین، محسن قمی در دانشگاه نیز درس خواند و مدرک دکترای خود را در رشتهٔ فلسفهٔ غرب از دانشگاه تهران دریافت کرد. او از سن ۱۴ سالگی به تدریس و فعالیت‌های علمی مشغول شد. همچنین، در حوزه سیاست نیز فعالیت داشت و به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت می‌کرد.

محسن قمی، یکی از رهبران مذهبی و فقیهان برجسته در ایران است. او در خانواده‌ای بزرگوار به دنیا آمد که در طول جنگ ایران و عراق و در طول انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند. برادران و برادرزادهٔ او به نام‌های حسن، علی، حاج ولیالله و وحید همگی در راه خدمت به مردم و مذهبشان شهید شدند. همچنین، مادر محسن قمی نیز در حادثهٔ تلخ مکه مکرمه به شهادت رسید.

محسن قمی از سن 5 سالگی قرآن را از پدرش یاد گرفت و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسهٔ اندیشه گذراند. در سن 11 سالگی به قم رفت و در مدرسهٔ حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی تحصیل کرد. او تحصیلات حوزوی خود را با استادان برجسته‌ای مانند آیات فاضل لنکرانی، ستوده، اعتمادی، صلواتی و صالحی مازندرانی به پایان رساند و به درجهٔ اجتهاد رسید.

علاوه بر حوزهٔ علمیه، محسن قمی در دانشگاه نیز تحصیل کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ علوم تربیتی از مدرسه عالی قضایی تربیتی قم گرفت. سپس در رشتهٔ فلسفه محض در دانشگاه تهران مقطع کارشناسی ارشد را به پایانرساند و در سال 1383 دکترای خود را در رشتهٔ فلسفه غرب از دانشگاه تهران دریافت کرد.

محسن قمی به عنوان یکی از مراجع دینی شیعه و فقیهان برجسته شناخته می‌شود. او در زمینهٔ فلسفهٔ غرب و علوم دینی تحصیلات عالی داشته و در طول زندگی خود در حوزه‌های مختلف فعالیت کرده است. او به عنوان یک استاد و مدرس در حوزهٔ علمیه و دانشگاه‌ها فعالیت کرده و به آموزش و تربیت دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم دینی پرداخته است